Osaatko itse suolata kinkun?

Itse en ole suolannut kinkkua,mutta lapapaloja kyllä.Ystäväni suolaa itse kinkun ja siitä tulee tosi hyvä.Hänellä on taito hyppysissä.

Avainsanat: kinkku suolaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.11.2009 - 08:25

Jos olisi ruisku niin osaisin. Ennen se suolattiin saavissa änkyräsuolavedessä. Hyvää vaan aina oli eikä sen ajan jälkeen kinkut ole olleetkaan niin herkullisia.

Kysyjän kommentti

Ystäväni sulaa kinkun saavissa,ja hyvää tulee,itse ostan valmiiksi suolatun juhlakinkku rullan.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.11.2009 - 07:42

Tuota taitoa en kyllä hallitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 08:16

Ruiskulla se suolaliuos työnnetään suoraan suoneen. Tulee tasaisesti suolanen.
Jotku kertoivat ampuvansa haulikolla suolapanoksen kinkuun, enennen vanhaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 08:25

Osataan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 08:57

Kyllä vain ja on ruisku ja olen suolannut muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta aina.Viime jouluna meillä syötiin aito saunapalvikinkku(ei ollut oikein minun makuun)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 09:17

En osaa, ja meillä syödään hyvin vähän kinkkua jouluna, kalaruuat ovat mieluisampia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 11:02

kyllä ne minunkin suolaamisharjoitukset on rajoittunut kaloihin, eli tuskinpa se ensimmäinen yritys kinkun kanssa menisi ihan nappiin, joten ihan hyvin voin jättää kokeilemattakin (kinkkua ei hankita edes joka vuosi ja silloinkin on löytynyt ihan tyydyttävästi valmiiksi suolattuja)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 14:48

Olen suolannut itse ruiskulla muutamia kertoja silloin kun meillä oli omaa possua. Kunnon suolausruiskuja ei meinaa saada vaan mistään. Ruiskusuolattu on mehevämpi ja parempi kuin liotussuolattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.11.2009 - 19:10

en taida osata

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.11.2009 - 20:00

En osaa ja sitä neuvoa itsekin kaipaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 11:12

En ole koskaan yrittänyt enkä näe siihen mitään syytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 12:47

Kyllä se onnistuu, juuri sitä varten on käyty kolmevuotinen kokkikoulu.
Viime vuosina olen kyllä tyytynyt valmiisiin, paistettuihin kinkkuihin tai jopa syönyt jouluruuan seisovasta pöydästä. Joskun aikaisemmin söimme jouluherkkuja kavereiden kanssa hieman nyyttikeski periaatteella, jokainen toi jotain ja kaikki söivät kaikkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 18:50

En osaa. :/