Oletteko havannoineet tänään luonnoneläimiä?

Pihapuussa oli hauskannäköinen varpuspöllö.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.11.2009 - 17:35

Orpo peuran vasa kävi aamulla tutkimassa omenapuun alustat. Pari viikkoa sitten kulki äitipeura ja kaksi vasaa ylivuotinen ja tämä viimekeväinen porukassa.
Nyt on joko metsästäjät tai liikenne tehnyt nuorimmaisesta orvon. Aika aran tuntuinen on yksisinään.
Yritin saada videolle mutta valoa oli vielä vähän laisesti.
Kova on talvi edessä pienellä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.11.2009 - 17:47

eipä oikeastaan muuta kuin noita tinttejä jotka pyörivät jatkuvasti tässä pihapiirissä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 17:59

Tänään tinttejä ja variksia,sekä harakoita olen nähnyt,toissapäivänä oli Raiponlammella 8 joutsenta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.11.2009 - 18:27

Tinttejä, variksia, harakoita ja puluja. Ja yksi hämähäkki käveli parvekkeen seinällä. Ei niitä paljon muita näe, kuin tuolla metsässä. Siellä näkyy oravia ja rusakoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 18:31

Tikka ja pari korppia sekä varis

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 18:42

Puluja näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 19:27

supi sujahti aamutuimaan melkein päin, mistähän sekin oli lenkkipolulle eksynyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 10:50

Talitintit ovat löytäneet lintulaudan! - pari "frakkipukista" harakkaa kävi myös tarkistamassa tilanteen lintulaudan alla - kyllästyivät kun tänä vuonna ei ollutkaan huiskaistu mitään hangelle!

En halua poimia yhtään metsämyyrää "mökin mallisesta linturavintolasta" torkkumasta tänä talvena! Minulla ei ole mitään näitä pikkujyrsijöitä vastaan mutta ehkäpä ne noilla luonnonantimilla pärjää - on kyllä liian luksusta pörröisille ystäville jos herkuttelun päälle vetelevät sikeitä päiväunia ruokintamökissä vehnäkasan päällä:)

Nyt tosin "mökki" on niin korkealla että ihan helposti sinne ei pääse.
Pakonsanelemana jouduin kiinnittämään mökin tyhjää muovista limsapulloa apuna käyttäen. Mökissä oli pohjassa valmiina harjanvarren paksuuden kokoinen kolo - mökin sijoituspaikaksi keksimme n- 1.5 m katkaistun pihlajan rungon - runko oli paksumpi kuin tuo ruokintamökin pohjassa oleva kolo - pulmallinen juttu - leikkasin colapullosta pohjan pois ja pullo korkkeineen päivineen pihjlajan varren päähän ja mökki colapullon suunpäälle nököttämään. Siinä se nyt nököttää ja toistaiseksi ei ole tuuli kaatanut komistusta:) Linnut tuntuuvat tykkäävän mutta paksuja harakoita tuo ei tule kestämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 14:43

Talitinttejä on ainakin. Kissa oli tappanut päästäisen ja muutama päivä sitten näin lumikon. Se käy tallissa syömässä hiiriä myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.11.2009 - 19:07

lintuja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 11:19

Lintuja näkyy koko ajan. Närhi on tuossa lintulaudalla nyt. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 12:15

Orava (tai yleensä useampi) ja käpytikka ovat päivittäisiä näkyjä ihan parvekkeelta lasien läpi.
Pöllöjä ei ole näkynyt vaikka metsää on kyllä joka puolella, tosin eihän se helsingin huuhkajakaan vaadi suurempaa metsää kun citykaneja on joka paikassa - keskustan puistoissakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 15:13

Katselin ulos ikkunasta ja citykanihan se siellä....
Viikonloppuna näin oravia, useita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 18:40

Hmm. Naakkoja näin ja puluja. :D