Mitä pitää tehdä silloin kun koulukaveri ärsyttää niin että "pää meinaa räjähtää" mikä neuvoksi yläkoululaiselle?

Koulukaveri on ykskaks muuttunut " tyhmäksi-ärsyttäväksi - nuijaksi " ja tuppautuu seuraan - kokoajan..
- miten opettaa tätä erilaisuuden sietämistä murrosiän kuohuissa tempoilevalle nuorelle?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.11.2009 - 20:37

Jasso. Ymmärsin niin, että lähipiirissäsi on nuori, jolle haluat ohjeita antaa.

Pohdittavia asioita nuoren kanssa:
- Miltä sinusta tuntuisi, jos joutuisit samaan tilanteeseen? Olisiko se kivaa?
- Eiko ole hienoa, että olet suosittu ja kaverit haluavat seuraasi?
- Oletko ajatellut kuinka hieno tyyppi olet, kun kaikki voivat tulla / haluavat seuraasi?
- Sinussa on jotain erityistä, kun kaikki haluavat olla kavereitasi.

Aloita tuosta häntäpäästä. Käännä asiat positiiviseksi. Nuori tuttavasi on tosi hieno ihminen, kun hänen seuraansa halutaan, eikö niin? Korosta sitä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.11.2009 - 13:35

No jos sinua hirveesti ärsyttää niin voit sanoa opettajalle tai koulu kuraattorille. Vai onko se millaista kiusaamista jos olis ihastunut sinuun mutta en uskois et ärsyttäis sinua silloin niin. Mutta on kyseessä poika vai tyttö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 15:23

Tee sille asia selväksi ettet halua sen seuraa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 22:29

Ei kannata heti mitään, ettei tule ylireagoitua. Vaikka taivas putoais, niin kattoo ensin miten alas se tulee ja sitten tekee rauhassa johtopäätökset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 11:21

Ehdottaisin, että juttelee tälle tuppautujalle kahden kesken, että haluaa olla rauhassa.