Mikä aiheuttaa hikan ja miten pääsette siitä eroon?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.11.2009 - 08:28

Hikka johtuu pallealihaksen kouristuksesta, johon johtaa mm. valperin luettelemat syyt. Itse olen todennut parhaimmaksi keinoksi päästä hikasta eroon syömällä pari ruokalusikallista hienoa sokeria.

Kysyjän kommentti

täytyy kokeilla

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.11.2009 - 00:02

Hikan saan syömällä niukasti voideltua ruisleipää tai juomalla nopeasti runsashiilihappoista kylmää limonadia.
Pois sen saa pidättämällä hengitystä muutaman minuutin.
Yleensä syön ja juon varovasti ja hitaasti, joten harvinaisesta vaivasta on kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 01:13

hikan voi aiheuttaa esim.

liian nopea ruoan hotkiminen,
hyvin kuuman tai tulisen ruoan syöminen,
kylmän juoman nauttiminen kuuman ruoan kanssa,
nauraminen tai yskänpuuska ja alkoholijuomien käyttö

- keskity hetken aikaa johonkin muuhun kuin hikkaan -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 13:44

Minulle se tulee vain joskus jos nielaisen väärin. Eroon kuullemma pääsee kun säikäyttää sen ihmisen jolla se sattuu olemaan. Mutta en siihen usko. Minulla auttaa joskus jos juo hitaasti kylmää vettä lasillisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 13:56

huolimattomasti otettu huikka aiheuttaa hikan

huolellisesti otetulla huikalla pääsee hikasta

(älä jää luuppiin pyörimään)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 14:04

En kyllä tiedä mikä hikan aiheuttaa..Olen kans..niinkun Tuulikki58 sanoi..että säikäyttämällä ....varo vaan kun hikka tulee joku säikäyttää sinut kunnolla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.11.2009 - 18:28

Penskana opetettiin että otetaan kuuppaan vettä, ja otetaan kolme hörppyä nopeasti peräkkäin. Kyllä muuten lähti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 11:24

Moi Timppa! Hikan saamisesta ei ole tietoa tai pyrkisin varmasti välttämään! Vaan pois se lähtee hengittämällä tarpeeksi syvään ja juomalla vettä. Ainakin minulla lähtee. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 11:27

Itselleni hikka tulee jostain kumman syystä lähes aina porkkanan syömisestä, siis raaka porkkana aiheuttaa sen. Yllätys oli melkoinen kun tyttärelle kävi samalla tavalla, sukuvika...
Ei siihen poismenoon mikään poppakonsti auta, ainoastaan aika. Monesti kuulee sanottavan että se ja se auttoi mutta olisi varmaan loppunut muutenkin jo.