Minkälaisia ovat "Kateelliset" ihmiset...

ovatko he kenties köyhiä, rikkaita, sairaita tai vaan muuten vain änkyröitä?
ps. en kirjoita mitään pakinaa kunhan teille napsulaisille iltapäivän viihteeksi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.11.2009 - 16:09

Kateus on vihainen tunne siitä, että toinen henkilö omistaa ja nauttii jostakin haluttavasta - kateellinen mielijohde merkitsee halua ottaa se pois tai pilata se.

lisää aiheesta :

www.utaj.fi/koulu/psykologia...eista.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 05.11.2009 - 14:43

Muuten vain änkyröitä. Eiköhän se ole perusluonteessa se kateus. Sellaiset ovat mielestäni pahansuopia ihmisiä samalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 15:32

Kaikista meistä löytyy pini kateuden siemen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 15:59

Käyp katteeks!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 16:16

Surkeita tyyppejä.Jos minulla on esimerkiksi vaikka mersu, niin siitä kateelliset venkuloivat heti. Mitä se kenellekään kuuluu, vaikka ajaisin kottikärryillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 16:30

Sellaisia ihmisiä jotka kadehtivat toisia ja toisten omaisuutta. kateudesta voi tulla joskus julmuuksia ihmisten mieleen et kostampa jotenkin tolle. itse en halua olla kateellinen toisille ihmisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 16:55

ikäviä tapauksia,
ja ikävintä asiassa on,
että suurin osa ihmisistä on enemmän tai vähemmän kateellisia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 16:57

Suomalaiset aika yleisesti luonteeltaan ovat kateellisia. Ei osata iloita toisten menestyksestä, tai siitä uudesta mersusta jne. vaan olemme kateellisia ja hammasta purren pyrimme ohittamaan tavalla tai toisella. Viha, kateus, kauna ja katkeruus ovat negatiivisia tunteita joista pitäisi päästä eroon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 17:48

Kaiketi niitä änkyröitä. Mitäs sitä kenenkään elämää kadehtimaan. Tärkeintä elää omaa elämäänsä ihan satasella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 17:59

Kateus on kiimaakin voimakkaampaa.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 18:20

Kyllähän se kateus esiintyy vaikka vähättelemällä toisen mielipidettä. Kukaan ei kateellisen mielestä saa nousta päätä pidemmäksi toista.

Tällaisesta saa itsensä kiinni helpostikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 19:13

Suurisuisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 23:13

Ikäviä

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.11.2009 - 23:48

Änkyröitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 08:48

Kateus = luonnevika. Kateelliset paljastavat useimmiten ominaisuutensa. Moni tuntemani kade ei ole kovin menestynyt, ei missään mielessä. Ovat naisimmeisiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.11.2009 - 12:28

Huonon itsetunnon omaavia ja selkärangattomia.