Miksi pitää uusia vesisopimus, jos rakentamassamme autokatoksessa/varastossa ei tule eikä mene vettä? Sopimus Hinta 1600 euroa?

Rakensimme autokatoksen ja varaston, jossa ei ole vesi pistettä, ei tule eikä mene vettä, eikä ole myöskään viemäröintiä, nyt Vantaan Vesi haluaa että teemme uuden vesi sopimuksen, koska rakennus oikeutta on käytetty? Mutta eihän meidän veden kulutus tästä muutu miksikään, koska katkosessa ei ole vesi pistettä Ja jos veden kulutus lisääntyy sehän näkyy mittarissa! Haloo, onko tämä vaan uusi rahastus keino, muutenkin rakennus/rakentaminen ja luvat maksaa tänä päivänä! Mihin tästä asiasta voisi valittaa, tietysti suoraan Vantaan vedelle, onko muita ehdotuksia? Onko muissa kunnissa sama käytäntö? Voiko vesilaitosta kilpailuttaa ja vaihtaa niinkuin sähkösopimuksia?Ja uusi sopimus maksaa 1600 euroa, on todella kallista!

Avainsanat: rakentaminen autokatos vesisopimus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.11.2009 - 23:53

enpä Vantaan juttuja tunne, mutta vähän ihmeelliseltä kuulostaa, voihan tietysti olla niinkin että se vesisopimus tehdään aina rakennusoikeuden käyttöasteen mukaan ja jos näin on niin siinä tapauksessa ahne kunta käyttää sopimuksen tarkistusoiketta hyväkseen (kannattaa tutkia se sopimuspaperi tarkkaan

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.11.2009 - 23:58

Laitos perii lisäliittymismaksua, mikäli liittymismaksun perusteena oleva kerrosala tai kiinteistötyypin mukainen kerroin kasvaa.
Lisäliittymismaksua peritään, kun määräytymisperusteen muutos on vähintään 10%.

Liittymismaksua laskettaessa aikaisemmin määrättyjen liittymismaksujen perusteena ollut kerrosala otetaan vähennyksenä huomioon.

Mitäs teitte liian suuren autokatoksen?

Tuskin sinne on muilla vesilatoksilla vesijohtoja.
Sähkössäkin sen siirron velkoo verkon omistaja firma, maksoit mille norpalle tahansa energiasta. Huu haa hommia.

Lähteet:
www.vantaa.fi/i_perusdokumen...;225;25755

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 06:53

Katoppa juttu loppuun ja haasta vesilaitos asianajajan kanssa oikeuteen mielivallasta niin saadaan ennakkopäätös.