Onko teilläpäin SUOMI SOFFA liikkeitä...

...täälläpäin on. Nyt ihan kysymykseen: Tänne tulee joka viikko heidän tarjouslehti. Joka ainoassa lehdessä on isolla otsikko LOPPUUNMYYNTI, minun jakeluun ei millään mene että jossain liikkeessä voi olla ainiaan tuo loppuunmyynti. Liikkeitä tuntuu olen tuolla Suomi Soffalla ympäri Suomea noin 20. Tätä loppuunmyyntiä on kestänyt jo kaksi vuotta ainakin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.11.2009 - 16:06

Sellainen firma joka toimii näin:

myy useita tuotteita selvästi alle valmistuskustannusten
myy niitä määrällisesti paljon
mainostaa suhteettoman paljon määrällisesti
mainoskulut ovat suuret, siis ei mitään mustavalkoisia lentolehtisiä
tuotekustannukset Suomessa pakostakin suunnilleen samat kuin alalla pitkään toimineilla kilpailijoilla
tuotteet eivät poikkea kilpailijoiden tuotteista mitenkään edukseen.

Tällainen firma on konkurssissa aika pian. Enpä haluaisi olla tällaisen firman rahoittajapankki, enkä myöskään tavarantoimittaja. Tämän totean vain ihan yleisesti, enkä tarkoita mitään Suomi Soffaa tms. En edes tiedä onko SuomiSoffa valmistaja, myyjä vai jotain muuta, tai molempia.
Onhan niitä konkurssin yksinkertaisia varoitusmerkkejä paljon muitakin, mutta tuossa muutamia yleisimpiä.
Nykyisessä taloussuhdanteessa sopivan yrityksen sopivat omistajat voivat kivasti nyhtää ensin "haulit himaan" ja sitten tehdä laajamittaisen konkurssin, jossa velkojat jäävät nuolemaan näppejään. Sitten omistaja toteaa vain julkisuudessa hyvin murheellisena: "Yritin kaikkeni, että työpaikat olisivat säilyneet, mutta tämä yllättävä lama vei kaiken."

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.11.2009 - 14:40

Löytyyhän Suomi Soffa täältäkin vaikken olekkaan siellä asioinnut

Kyseinen liike on aika kuuluisa vähän arveluttavista markkinointikeinoistaan, taitaa olla jotain oikeusjuttujakin käynnissä samaisesta asiasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 14:41

Löytyy 25 paikka kunnalta: www.suomisoffa.fi/yritysinfo.php
Yrittävät kovasti myydä varastonsa tyhjäksi, muttei onnistu millään. Sitä se tarkoittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.11.2009 - 14:42

Lähin minkä varmasti tiedän on Heinolassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 14:47

ei ihan tässä lähellä.

Lisätty: 04.11.2009 - 14:49

Samaa kuin kysyjäkin minäkin olen miettinyt.
Jos ne haluaa lopettaa jonkun kyseisen tuotteen tai mallin myynnin eli se on poistomyynti. en tiedä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 15:06

Ei ole havaintoa asiasta, olisko jossain Tuusulan suunnalla sellainen lafka. En suosi noita "halpisliikkeitä", jo mainoksissa on aika karmean näköistä tavaraa esitelty. Mainos on silloin tällöin Hesarissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 17:06

Samalla tavalla ilmoittelee täälläkin päin ja on muistaakseni ainakin kerran saanut jonkunlaisen uhkasakonkin harhaanjohtavasta mainonnastaan. Eikä oleedes ainoa tällä tavoin itseään markkinoiva yritys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 17:54

Taitanee täältä sekin löytyä.Olen myös ihmerellyt kun jossai liikkeessä on loppuunmyynti ollut vuosia.Täytyy olla valtava varasto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 19:11

Kyllä täältä sellainen löytyy ja aina on käynnissä loppuunmyynti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 21:15

Taitaa olla Kouvolassa lähin..en ole kyllä käynnyt..koko liikeessä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 19:45

Ei valitettavasti. Merta edemmäksi on mentävä sellaisen liikken löytääkseen, eli matkaa on toista tuntia lähimpään Suomi-Soffa liikkeeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 20:13

Kai niitä on joka niemennotkelmassa.
Tuohon "loppuunmyyntiin" on kuulemma kuluttaja-asiamies jo puuttunutkin mutta huonolla menestyksellä kaiketi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 22:54

Suomi-Soffan yrittäjillä miljoonatulot

10 miljoonan varat
Suomi-Soffa SSF Oy:n konserniliikevaihto oli vuonna 2008 noin 74,1 miljoonaa euroa ja tilikaudelta jäi voittoa rahoituskulujen, verojen ja 250 000 euron osingonjaon jälkeen jälkeen vain alle 114 000 euroa.

www.kauppalehti.fi/5/i/talou...9/11/27566

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 10:08

Juurihan ne ilmoittivat että laajentavat tuotantoaan. Ovat syksyn aikana palkanneet 80 uutta uutteraa sohvan rakentajaa Kajaaniin. Viimeksi kävin kyseisessä firmassa makkaralla pari päivää sitten, tai itse liikkeeseen en mennyt kun paistoivat kyrsää ulkona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 11:46

On meillä se liike. Kerran kävin ja myyjä valehteli, ettei tuotetta ole, mutta voisin kuulemma maksaa etukäteen ja sitten saisin huonekalun joskus... Kävelin ulos siitä liikkeestä.