Kuka tietää sen vanhanajan puumankelin?

Haluaisin sellaisen itselleni, ja ajattelin tekeväni sen itse. Ellei kenelläkään ole sellaista joutilasta nurkissaan ja voisi luopua siitä pientä nimellistä korvausta vastaan.
Huutonetissä pyydetään 19 euroa siitä. Kova hinta puulle, sanoisin.

Lisätty: 04.11.2009 - 13:52

www.huuto.net/fi/showitem.ph...=119136675

Avainsanat: vanhanajan puumankeli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.11.2009 - 10:55

Sellainen ihanan kulunut "puulauta" puukahvalla ja sitten puinen n. 30 cm pitkä puurulla löytyy lapsuudenkodistani. Kiva näpräillä niitä aina välillä. Nostalgiaa. Ei ole myynnissä, mutta miksei sellaista voisi itse tehdäkin.

Kysyjän kommentti

Kiitos, juuri tuota tarkoitin. Täytyy tehdä jos vain jostain saisi niin paksua pyöreää puuta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.11.2009 - 11:40

Mun tuli ekaks mieleen ne kivimankelit,jossa varmaan tonnin painoinen kiviharkko kulkee edestakasin,en muista enää yksityiskohtia,mutta pentuna mankeloimassa mukana;oli jännää juosta sieltä ns.alta pois,kun ei kuitenkaan olisis murskautunut seinää vasten,mutta kirkua sai ihan vapaasti,kun mankeli sijaitsi kellarissa ja piti kamalaa meteliä.
Ilmeisesti et sitä tarkoita,vaan kevyempää vaihtoehtoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 11:51

En ole varma mitä tarkoitat , olisiko kuva linkkiä?

Lapsena kävimme vanhanaikaisella pesutuvalla.
Siellä oli joku hillitön mankeli. isot puutukit. (tai sitten se oli vain lapsen muistikuvissa niin iso).

Mutta tämä on kait eri juttu

Lisätty: 04.11.2009 - 12:17

Toi martat olikin ihan hyvä sivusto, tietoa vähäm kaikkeen talouden hoitoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.11.2009 - 12:01

Muistan sellaisen tukin ja laudan jossa oli kahva. Siinä laudassa taisi olla sellaisia uria poikittaissuunnassa. Varmaankin on veljelläni jossain tallella. Hän kun kerää kaikkea vanhan ajan tavaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 12:04

Se on kodinkone ja kuuluu jokaiseen kotiin. Ei myynnissä.
fi.wikipedia.org/wiki/Kodinkone

www.martat.fi/neuvot_arkeen/...nkelointi/

Viimeisenä lähti ulos puusepän-tekoinen puumankeli reippaine parinsadan kilon painokivineen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 14:42

mummon vintillä sellainen oli kun jälkisiivousta tehtiin, ei arvattu sulle säilyttää, harmi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 21:34

Minulla on sellainen mutta koska olen sen isovanhemmiltani perinyt, se ei ole myynnissä vaan mökillä koristeena. Siihen kuuluu se lauta,jossa kahva ja sitten se pyöreä pulikka. Ulkonäöstä päätellen mummo on sillä aikanaan lakanan jos toisenkin mankeloinut. Kokeilin sitä kerran itsekin ja kyllähän se toimii, jos ei oikein sileitä lakanoita kaipaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 11:00

Muistan kyllä.Meillä oli pesutuvassa joskus kauan sitten semmoinen.Tuli jopa käytettyä sitä.