Olen ostamassa digikameraa.Mistä tiedän mikä olisi hyvä...onko se tyylikäs, litteä punainen paras, vai mikä?

Avainsanat: hinta/laatu käsikädessä vai miten?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.11.2009 - 23:35

valikoima tosiaan on hämmennyttävän laaja,

parasta kait olisi ihan ensimmäiseksi selvittää mihin sitä kameraa meinaat käyttää, minkälaiseen kuvaamiseen, millaisia ominaisuuksia tarvitset (esim. zoom, koko jne.) ja sitten kun nämä jutut on selvillä, rupeat valikoimaan siitä joukosta joka täyttää tarpeesi

hintavertailuja voi helposti tehdä netissäkin, samoin noita ominaisuuksia tutkiskella, TM, kameralehdet ja vastaavat ovat julkaiseet valintaoppaitakin, sellainen löytyy vaikka kirjastosta

valinnan loppusuoralla olisi hyvä päästä kokeilemaan ainakin muutamaa, kaikenlaisia eroja löytyy ihan käyttömukavuudessakin

ei muuta kuin ahkeroimaan ja onnistunutta kamerakauppaa toivotellen

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.11.2009 - 01:17

Itselläni on litteä musta Sony. Ei paras mutta ei huonoinkaan. Minun arkipäivän kuvauksiin aivan riittävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 08:59

Itselläni on Panasonic Lumix (numeroa en muista), on toimiva kamera. Perheessä on 2 muuta saman merkin laitetta eikä moittimista.Kameralehden testeissä on Lumix ollut kärjessä useamman kerran. Kamera näyttää kameralta, ei lelulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 09:28

Minulla on ollut muutama erilainen ja erimerkkisiä. Yksi ominaisuus puuttuu monesta; nimittäin seuraavassa digipokkarissani tulee olla sekä lcd-näyttö että optinen etsin. Joskus on hyvä, jos voi tiirailla ihan vain sen optisen etsimen läpi, esim. vastavaloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 09:37

Canon Ixus on helppoperuskamera. Itselläni on sellainen ja ostin 80-vuotiaalle äidilleni sellaisen vähän vanhemman mallisen. Oppi käyttämään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 09:48

Mulla on aika uusi CanonPowershot200IS<hankin sen kameralehden testien ja ison kameraesittelynumeron tutkimisen jälkeen;tyytyväinen käyttäjä,kun vaan ehtis tutustua kaikkiin mahdollisuuksiin.

Digikamera valikoima valtava,haluatko pientä,näppärää tai eri zoomeilla yms.varustettua;makuasioita ja riippuu myös miten aiot käyttää kameraa.Mene alan liikkeeseen pelailemaan eri mallien valmistajien laitteilla,hyviä ovat kaikki tyynni tänäpäivänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 12:09

Mulla on olympus, ihan on ollut ok.
Mutta siinä on vain 3x optinen zoom, suosittelisin hieman suurempaa.