Onko dikiboxi TV-vastaanotin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.11.2009 - 18:56

Laki määrittelee television laitteeksi tai laiteyhdistelmäksi, jota voidaan käyttää televisio-ohjelmiston vastaanottamiseen. Tämä määrittely on laajentanut televisiomaksun kattamaan esimerkiksi tietokoneeseen liitetyt vastaanottimet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.11.2009 - 20:00

Digiboksi nimenomaan on se vastaanotin, vanha telkkari on nyt vain monitori.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 20:18

En tiedä onko jo lakiuudistus voimassa mutta tähän asti lupaa ei ole tarvinnut maksaa laitteesta josta ei voi nähdä kuvaa tai jos on ollut tv ja ei digiboksia.Esimerkiksi uskovalla naapurilla on vastaanotin jolla katsovat vain dvd:ta ja videoita.Tarkastaja kävi ja totesi,että asia on ok ja lupaa ei tarvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.11.2009 - 22:01

Se taitaa taas olla tv sisälle rakennettu ohjelmia vastaanottava digiboxi joka lähettää sen sitten telkkarista ulos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 23:24

näihän se taitaa olla että nimenomaan se boxi on vastaanotin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 23:56

Onhan se vastaanotin.Ylen lähetyksiä vastaanottava aparaatti.Siis tv-lupamaksun alainen.