"Auto törmäsi iäkkääseen pyöräilijään Joensuussa". Vai oliko sittenkin päinvastoin...?

Lisätty: 03.11.2009 - 09:17

"77-vuotias nainen ajoi polkupyörällä kolmion takaa auton eteen...."

www.iltalehti.fi/uutiset/200...5_uu.shtml

Avainsanat: liikenne auto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.11.2009 - 23:21

no yleisen oikeuskäytännön mukaan tieliikenne onnettomuuksissa väärässä on se joka on rikkonut sääntöjä vastaan, ei liene epäselvää tässä tapauksessa

Kysyjän kommentti

Olen samaa mieltä Valperin kanssa. Sinänsä minulta tehty huono kysymys. Mielenkiintoista nähdä, että aina löytyy sellaisiakin, jotka ovat sitä mieltä, että autoilija on aina syyllinen...mutta tämähän on vapaa maa ja vapaa napsu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.11.2009 - 09:34

Se semmoine tapaus että iäkäs naispyöräilijä oli tullut Rantakylässä kolmion takaa ja autoilija ei havainnut ajoissa, onneksi ei suurempaa vahinkoa sattunut toki sairaalaan vanhus joutui.
Kyseessä oli 4-tienristeys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.11.2009 - 09:34

Niimpä niin. Mummeli ajeli kulkuneuvolla kolmion takaa auton eteen ja kas. Autoilija mainitaan heti syylliseksi. Mummola olisi ollut väistämisvelvollisuus mikäli vielä mitään siitä muistan mitä autokoulussa 70 luvun alussa opetettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 09:49

Ikäihmisille sattuu onnettomuuksia, valitettavasti. Huomiokyky ja monet ikääntymisestä johtuvat asiat heikentävät liikkumista liikenteessä. Fiksut autoilijat väistävät jos ehtivät reagoida ajoissa. Tähän pyrimme tietenkin ja muutenkin koetetaan olla varovaisia, kun näemme lapsia ja vanhuksia kävelemässä ja pyöräilemässä tiellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 10:31

Oliskohan tuo mummo ajukortin omistaja?
Liikennemerkkien tuntemuskin voi olla sitä sun tätä.

Minä kyllä kunnioitan autoilijoita polkupyörällä ajaessani.
He eivät noteeraa polku- eikä moottoripyöräilijöitä vaikka tulisivat mistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 11:00

Mummo meni auton eteen kärkikolmion takaa,onneksi ei käynyt pahemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 12:20

Vaikka se mummo ajoikin kolmion takaa, on autoilija silti väärässä ajaessaan päälle.