Onko kallista soittaa 010 alkuiseen numeroon?

Virastoasia ja voi olla pitkä puhelu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.11.2009 - 21:30

tässä ainakin yksi esimerkki :

_
Puhelun hintaValtakunnallinen 010-numero
Puhelun hinnan määrittelee asiakkaan operaattori.

Puhelun hinta 1.6.2009 alkaen:

Soitto lankaliittymästä 8,21 senttiä/puhelu + 5,9 senttiä/minuutti (alv 22%)
Soitto matkapuhelimesta 8,21 senttiä/puhelu + 16,90 senttiä/min (alv 22%)
_

Lähteet:
mehiläinen

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 02.11.2009 - 21:34

VV antoi hyvää tietoa, joten aika arvokasta soittamista on ainakin kännykästä minun mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 22:57

Höyrytys Oy
www.hoyrytys.fi/yhteystiedot
010-numeroiden hinnat:
Kiinteän verkon liittymästä 8,21 snt/puh + 5,90 snt/min
Matkaviestinverkon liittymästä 8,21 snt/puh + 16,90 snt/min

Korkein hallinto-oikeus ja samat hinnat:
www.kho.fi/17355.htm

Korkein Oikeus näin:
Soitettaessa 0100-alkuiseen palvelunumeroon hinta on soittajan oman operaattorin sopimuksen mukainen paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksu. Yleensä 0100-alkuisen palvelunumeron käyttö on soittajalle edullisempaa kuin 010-numeron käyttäminen.

Varokaa 020 alkuisia viestittää Martat:
www.martat.fi/keskustelu/kes...=135626349

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 23:01

tarkista ennen sitä 'pitkää puhelua' mikä taksa sillä virastolla on , esimerkiksi Eläke-Fennia ilmoittaa 010 numeroistaan seuraavaa:

Eläke-Fennia ottaa käyttöön uudet, asiakkaille edulliset palvelunumerot 14.1.2008 alkaen. Uusiin palvelunumeroihin soittaminen maksaa koko maassa lankapuhelimesta soitettaessa asiakkaan tekemän liittymäsopimuksen mukaisen paikallisverkkomaksun. Matkapuhelimesta soittaminen maksaa asiakkaan oman operaattorisopimuksen mukaisen matkapuhelinmaksun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 09:52

Kyllä se on aika kallista minun taloudelleni.siksi en paljoa soittele näihin numeroihin.mutta jos on pakko niin sit täytyy uhrautua siihen. En kyllä muuten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.11.2009 - 10:32

Kallista on. Siksi pyrinkin mahdollisuuksien mukaan hoitamaan asiat paikan päällä. Mutta jos ei mahdollista niin sitten on maksettava kalliista puhelusta. Usein olen pyytänyt virastoa soittamaan minulle päin, jos on asia, jossa he ovat tavallaan syyllisiä. Maksakoot silloin puhelutkin. On toiminut hyvin.