Mitä tuumitte ranskalaisista...

...jos siellä politiikot ehdottavat typeriä uudistuksia niin sen jälkeen palaa vähintään muutama kylä tai
kaupunginosa. Päättäjät jäävät näppejään nuolemaan. Polttamisen jälkeen siellä alkaa keskustelu uudestaan
uudella tavalla.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.11.2009 - 09:01

Ranskalaiset ovat sivistyneitä ihmisiä ja elävät eurooppalaista elämää. Mutta maassa on runsaasti muualta tulleita eli entisistä alusmaista ja he elävät taas omalal tavallaan eli järjestävät mellakoita yms. Ranskalaiiset toki yrittävät tehdä "muuttajien" kanssa yhteistyötä mutta kulttuurit törmäävät....

Kokemusta maasta on enemmän kuin muutaman lomaviikon verran.
Ranska on Euroopassa suosikkimaani.

Lisätty: 03.11.2009 - 10:54

Ei jokaisen poliittisen ratkaisun jälkeen kyliä polteta , se nyt on legendaa.
Paras tuomari on omasta mielestään se joka ei tunne yhtään ranskalaista eikä ole maassa koskaan käynyt mutta tietää! Ja miettikää mikä klisee suomalaisista liikkuu maailmalla!!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2009 - 18:50

Ovat rakastuneet suomen sanaan PERKELE

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 18:57

Liian suuri populaatio Afrikkalaisia henkilöitä , liian pieneen alueeseen, lisääntyvät kuten kanit. heh. meillä Turussa on samankaltainen asuma -lähiö , sanotaan Monaco , " verovapaus, eletään tukien varassa ja kukaan ei veroja maksa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 19:00

Kaikkihan ovat rakastuneita PRKLE,ranskalaiset ja etelä-eurooppalaiset näyttää temperamenttista esimerkkiä meille pohjolan kapakaloille,mutta perässä ei tulla koskaan.Meillähän on oma -ismi,ruotsalaisia ei olla,venäläisiksi ei haluta tulla,olkaamme suomalaisia...maksoi mitä maksoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 19:07

Hyviä ranskalaisia ?
Eihän niitä ole kuin muualla kuin nakkikioskilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.11.2009 - 19:07

Kiihkeää porukkaa, eihän niitä taida uskaltaa kukaan kohta vastustaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 19:11

Ne ei ainankann anna hevillä periksi terroristeille.Nakkarilla myytäviä ranskalaisia en syö,ovat pahanmakuisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 19:20

jos tuo hihhulointi, ilkivalta, toisten omaisuuden tuhoaminen jne. on mielestäsi oikea tapa hoitaa asioita, sitten lienee parasta vaihtaa postiosoitetta (EU: ssa kansalaiset voivat vapaasti valita asuinpaikkansa), minä kyllä viihdyn vähän vähemmän uhoovassa ympäristössä

... muuten ranskalaisten mielestä maailman toiseksi kaunein sana on "perkele" , se kaunein on "herkkukurkkupurkki" ... todistaa serkun mies joka on syntyperäisiä

ps. miukumauku taitaa taas kerätä materiaalia pakinaansa, ovat vähän sitä sorttia taas tällä erää

Lisätty: 02.11.2009 - 20:28

siks toisekseen ne oikeat ranskalaiset on ihan joviaalia väkeä, ei yhtään sellaisia kuin kysymys antaa ymmärtää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 19:50

Ranskalaiset ovat ystävällisiä ja hauskoja . Tein elokuussa äkkilähdön Nizzan , olin 2 viikkoa
ja maa ja ihmiset olivat todella posiitivisia . Vaikka oli kuuma +30-35 astetta .
En osaa ranskaa enkä englantia , mutta elekielellä ja huumorilla selvin ja hauskaa oli.
Elokuvien ranskalaiset patonki kainalossa , pitää paikkaansa joka kadunkulmassa pikku leipomoita.
Pysäköinti rentoa ja aina on tilaa vielä yhdelle autolle ja jos ei sovi pois , vaihde silmään ja työnnettään niin edessä kuin takana olevaa autoa.
Varmasti palaan Ranskaan ehkä Pariisiin seuraavaksi

Lähteet:
Oma matkakokemukseni jonka muistan aina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 10:02

Ei ole kokemusta näistä ihmisistä. ei muista kun ranskan perunoista on kokemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 20:54

Pari kertaa olen siellä ollut ja aina kun on englanninkielellä kysynyt neuvoa on sitä myös saanut. Siis ovat kyllä suostuneet puhumaan muutakin kuin omaa kieltänsä ja myös osanneet erinomaisesti. Lähes jokaisella on aina metrin mittainen patonki kainalossa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 12:23

Ainakin saavat aikaan jotain. Suomessakin pitäisi kai tehdä samoin?