Eilen täällä kyseltiin pontikankeitosta vaan olettekos valmistaneet sahtia?

Itse en ole valmistanut, mutta joskus olen pari lasillista juonut.

Avainsanat: sahti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.11.2009 - 18:21

Juonut vaan, enkä menis kauhiasti kehumaan sitäkään juomaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2009 - 18:26

No kaikki tietävät kumminkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 18:29

lipittelyksi se sahdin kanssa huseeraaminen minunkin osaltani on jäänyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 18:32

Jos sahtia meinaat olen ostanut valmista -en tykännyt mausta(alkoholi puuttui)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 18:40

En ole valmistanut, jossain ruokalassa olen juonut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 18:49

Sahtia tehtiin aikoinaan sysmän puolessa vähän joka torpassa.Aamulla aikaisin aloitettiin saunan padassa vettä lämmittämällä ja sen teko oli taidetta.Puusta tehtyä kuurnaa pitkin se valui ja katajan oksien läpi.illalla se vietiin kellariin kypsymään.Suku tuli ainakin juhannuksena nauttimaan ja ulkona nautittin.Se OLI hyvää ja täyteläistä.Ensimmäisenä tuntui jaloissa...Oikein tehty sahti on parasta alkoholijuomaa mitä tiedän! Suomessa on Sysmä Ja Lammi perinteisiä sahtipitäjiä,mutta kai katoavaa kansan perinnettä.Tässä kesällä ostin alkosta lammin sahtia mutta yäk!Oli kuin huonoa kiljua ja kaadoin pois.Se kun tehdään alkoihin niin teollisesti,ettei oikeasta sahdista voi puhua!Ne kyllä tietää jotka sitä ovat hartaudella valmistaneet.Jos napsussa on sysmän tai lammin ihmisiä niin voisivat valaista asiaa.Ne jotka sanovat sahdin olevan pahaa,eivät ole saaneet sitä AITOA tavaraa jolle ei ole vertaa!Voisin tästä kirjoittaa kirjan...;O

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.11.2009 - 18:54

Ex-anoppini teki kuuluisaa sahtia. Monesti seurasin tekoa ja tiedän sen periaatteen, ja kuten arvata saattaa niin juotua on tullut eräskin lasillinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 19:16

En ole tenyt enkä seurannut tekoa...mutta Sysmässä valmistettua sahtia olen muutaman kerran juonut...mutta ei mitään minun lempijuomaa..sahti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 19:30

Hartolassa olen juonut Sysmässä valmistettua sahtia,en muista enää makua,mutta kyllä se päähän nousi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 09:09

Kyllä mutta ei mitään hämäläistä sahtia. Ruokajuomana sitä käytettiin kesäaikaan etenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.11.2009 - 13:35

en ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 20:45

Yritin mutta jätin sen todellisten ammattilaisten hommaksi. Hyvää sahtia olen saanut useassakin paikassa (jopa häissä), mutta parasta sellaista olen saanut kalkkisista, vääksyn takaa.