Pitääkö sanonta paikkaansa "Kyllä työtä tekevälle aina löytyy"

...tarkoitan nyt ainoastaan työtä josta saa palkan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.11.2009 - 17:40

Varmasti jotain palkkatyötä löytyy, mutta ryhtyykö kuka vaan esim.aikakauslehtien puhelinmyyjäksi (näitä paikkoja näyttää olevan aina vapaana),onkin sitten eri juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2009 - 17:41

Tosi hyvä kysymys. Minä sanoisin että pitää Miettiä mitä haluaa ja minua ei ymmäretä. Koska en ole se mitä luulette. ? Siis suomeksi älä tee sitä mihin et pysty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 17:42

kyllä niitä oli , 90 - luvun laman aikaan minä tein joka tunnin mitä tarjolla oli, maksoin talovelat , ja elämän muutenkin, mies koulunsa ja alaansa liittyen opiskelun sekä 2 lasta syntyneet 1975 poika sekä 1980 tytär elätin naisena ja en vapaata viettänyt , vain jouluna 2 pvä sekä juhannuksena 2 pvä. tämä uusi lama vahvistaa vain , hakkaa taas ne köyhät ja palkansaajat , vaikka pätkätöihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 17:49

Myö tehhää mitä halutaan, muut tekköö mitä ossoo sanoi jo isävainaanikin. Kiviä pellosta raikkapommeilla rajäyttelimme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 18:17

Ei pidä. jos otamme sen kirjaimellisesti. Siinä on se sana 'aina'.
Yleensä kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.11.2009 - 18:20

No ei muuten löydy. Kokemusta on siitäkin asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 18:36

Siis sanonnassahan on mielestäni kyse tekemisestä ettei ole syytä jäädä sohvan pohjalle makaamaan vaan tekemistä aina on jos vaan kehtaa tehdä ei siis pelkkää palkallista työta

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.11.2009 - 18:51

Kukahan on tuonkin lentävän lauseen keksinyt? Jos joku onnellinen kuin lottovoittona saa pienen pätkän töitä niin jo joku toinen tekee sen täysin mahdottomaksi päivärahojen ja tukien muutosten ja viisästysten myötä. On pakko ottaa huomioonkin sen etteivät kaikkia työikäiset työttömät kertakaikkisesti pysty tekemään kaikkea työtä, niin silloin vastaukseni on: ei löydy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 19:14

Kyllä sitä aina"jotain" saa.Olen ollut mm.Rakennuksilla,hotellissa,kaupassa teurastajana,lihanleikkaajana,hitsarina,tv 2:sessa,kaupungilla,maanrakennustöissä,nauticatteja laminoimassa,vartijana ja ties missä.Nykyäänkin pääsee töihin mm.vuokratyö firmoihin,MUTTA:Ihan toinen asia on kannattaako tehdä muutama tunti viikossa pienellä liksalla kun se vaikuttaa työttömyyskorvauseen ja mutkistaa ja pitkittää niiden byrokraattista käsittelyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 19:34

Kyllä varmasti työtä löytyy,mutta maksetaanko siitä palkkaa.Säälin niitä puhelin myyjiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 22:34

niihän se on ettei työ ja palkka välttämättä kulje käsi kädessä, eikä työteko ilmaiseksi oikein kaikille sovi, varsinkaan jos elanto pitäisi siitä työstä saada

toisaalta muistan joskus lukeneeni tuosta sanonnasta, että alunperin sana "tekevä" pitää sisällään myös osaamisen eikä pelkästään tekohaluja, ja niitä kaikkien alojen erikoimiehiä vaan on aika harvassa

sehän on osa tämän päivän ongelmaa että sellaisia erityistaitoja ja tietoja vaativia tehtäviä olisi paljonkin tarjolla, joihin osaavia (päteviä) tarjokkaita ei löydy tarpeeksi, samaan aikaan kun on paljon muita ammattitaitoja erinomaisesti hallitsevia ihmisiä on joutilaana

- sananlasku pitää ja ei pidä paikkaansa -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 09:10

Pitää paikkaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 09:13

Ei pidä paikkaansa tuo sanonta, mikäli sillä tarkoitetaan "palkkaa vastaan tehtävää työsuoritusta". Voihan tietysti vaikka siivota omaa asuntoaan aamusta iltaan jos haluaa, mutta eihän sillä elä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.11.2009 - 13:35

jepulis, puhelinmyyjän paikkoja yleensä vaikka kuinka paljon tarjolla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 20:43

Stadissa kyllä,
mutta jossain korvessa ei ole tarjolla edes siivoustyötä.
Etätyötä (esim. yritysten nettisivuja) voi tosin tehdä vaikka Saana-tunturin laella, jos vaan nettitikkuyhteydet pelaavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 12:30

Ei pidä. Ennen kuin hommasin nykyisen työpaikkani, olin työkkärin listoilla, mutten saanut mitään työhönosoituksia. Asiaa tiedustellessani virkailija vastasi: "Ei kannata antaa mitään työhön osoituksia. Se on firmoille ajan haaskausta sinun tapauksessasi."

Onneksi olin omatoiminen ja etsin koko ajan muutenkin töitä enkä luottanut pelkästään työvoimatoimistoon.