Entäpäs jos ihminen haluaa vaan radioluvan...

...kuunteluaan varten. Elikkä ei mitään muita hökötyksiä. Esim. näkövikaiset ihmiset.
Ei minun mielestä heidän tule maksaa mitään yleisveroa kaikista.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.11.2009 - 12:31

Entä jos ei ole tv:tä eikä radiota? Minulla on vain kännykkä ja läppäri.

Kysyjän kommentti

Oikeassa olet, niin miten sinun vielä käy, joudutko kuitenkin maksunaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2009 - 16:17

Minusta radiolupaa ei ole ollut vuosiin, ainoastaan tv lupa.Voisin tehdä vastakysymyksen mitä kuuro tekee radiolla ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 16:24

älä nyt hyvä ihminen rupea manaamaan radiolupaa takaisin,
useimmat eivät edes muista että sellainenkin on joskus ollut

(itse kyllä muistan ajan kun piti olla radiolupa erikseen kotiradioon, autoradioon ja matka (mökki) radioon)

Radiolupa oli Yleisradion vuosina 1927–1977 radion käytöstä perimä maksu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 16:54

Radiolupa oli aikoinaan toivon mukaan ei enää palaa..iki maailmassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 17:32

mitä monimutkaisempi järjestelmä, sen kalliimmaksi tulee, kaikille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 18:41

Ylehän ajaa kuuntelu ja katselu maksua jonka maksaa kaikki.Siis anteeksi perseestä koko esitys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 20:54

Radioluvan kun hankkii niin saa "kaupanpäälliseksi" myös telkkari luvan:):)

Mediamaksulla pyritään kattamaan YLEN rahoitusta - tämänhän nyt kaikki tiesivättenkin.

Mutta mitäpä sitten jos en kuuntele enkä katsele olen kuurosokea - onkohan semmoisia?
(tämä oli vähän huono heitto , tunnustan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.11.2009 - 13:37

Väärinhän tuo ylemaksu on, entäs lestaadiolaiset jotka eivät saa katsoa telkkua eikä kuunnella radiota? köyhät opiskelijat joilla ei ole telkkaa eikä radiota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 14:34

Mediamaksu on kait sen uuden maksun nimi. On ihan hyväksi että kaikki maksavat sillä TV:tähän katsotaan ihan ilmaiseksi netin kautta. Ei pidä enää paikkaansa että lestadiolaiste eivät saa katsoa TV:tä, saavat mutta jokainen sitten harkitsee katsooko vai ei. Köyhät opiskelijat katsovat TV:tä ilman lupaa, siitä on varmaa tietoa.
Turhaa etsiä neulaa heinäsuovasta tämän asian kohdalla, ilmaisia palveluita ei ole olemassakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 20:38

Ja mites ihmiset joilla ei ole vakituista osoitetta?
Heitä on suomessa tuhansia, muuttoilmoituksessakin on kohta VVA (Vailla Vakinaista Asuntoa).