Tarvitseeko Ylellä olla paljon...

...eri TV-kanavia ja radiokanavia. Yle on rahapulassa. Ainut keino heillä on rahoittaa paisuvia kustannuksia
tehdä pakkovero eli media/viestivero joka koskisi jopa tyhjilläänkin olevia asuntoja. Minua ainakin hämmästyttää koko asia. Mielestäni jos yrityksellä on rahavaikeuksia niin silloin pitää tarjontaa rajoittaa.

Lisätty: 02.11.2009 - 15:42

...lisäisin tuohon että semmoinen kortti systeemi olisi hyvä se joka katsoo niin ostakoon vaikka R-kioskilta
ohjelmakortin, silloin ei tarvitsisi mitään pakkoveroa keksiä, onhan paljon sellaisiakin ihmisiä jotka katsoo vaan
kauniit ja rohkeat ja sitten laittavat TV:n kiinni, silloin ei heiltä voi vaatia lailla ylimääräisiä maksuja minun mielestä.

Lisätty: 02.11.2009 - 15:48

Ps. maksaisiko maarit naapurin lehdetkin, eikös nekin ole mediaa. Heh.heh.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.11.2009 - 15:37

tuskinpa ne YLE n vaikeudet kanavien ylenpalttisesta määrästä johtuvat, tarjonnan rajoittaminen luultavasti vain pahentaisi tilannetta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2009 - 15:33

Minä olen valmis maksamaan tämän veron että joku toinen voi katsoa niitä, jos rahat loppuu niin eihän sieltä kuvaakaan tule. Minun napsussa oleva mieheni maksaa joka kuukausi Canal digital+ maksun , ja minulla on käytössä n.4000 kanavaa ja kattaa Suomen kanavat myös. Ei mitään saa ilmaiseksi.Ja lakimuutos alentaisi vuosittaisen lupamaksun hintaa, jotka ovat katselleet siivellä , joutuvat myös kurille nyt.

Lisätty: 02.11.2009 - 16:34

Vastaus kysymykseen johon en voi sanoilla saatella huomiotta, per..le , saa..tana, minun mukulat ovat väheksyneet useasti minun säntillisyyttä laskun maksamisen suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 15:43

Minusta ylen pitäisi ottaa lupamaksuja entiseen tapaan jatkossakin, eli maksakoon siitä ne jotka hauava sitä kotonaan katsoa.. Eihän lehdistäkään kukaan joudu maksamaan ellei halua lukea niitä ja tilata ,tai ostaa kotiinsa. Miksi siis ylen kanavia pitäisi rahoitaa myös ne joilla ei televisiota ole ja jotka eivät näinollen halua sen kanavia katsella? Mitä kanavatarjonnan määrään tulee niin sitä vähentämällä tuskin ylen taloutta autetaan. Johonkin ne kanavavähennysrahat kuitenkin menisivät ilman, että ylen talous siitä kohenisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 21:01

Eri TV-kanavat kilpailevat verisesti katsojista (lue:kontakteista) ihan niinkuin kaikki muutkin mediat.
Siksi pitää olla montaa sorttia ja monelle eri kohderyhmälle että löytyisi kaikille jotakin.

Sama juttu onpi muissakin medioissa - lehdillä (katsopa aikakauslehti tarjontaa vaikka paikallisella Ärrällä) ja Internetissä (miljoona eri saittia) - radiossa jne.

radiossa ärsyttää aamuohjelmat - suurimmassa osassa tarjoomaa studiossa kikattavat jotkut nuoret ihmiset ihan päättömille asioille ja tuntuu olevan vielä ihan "inside juttuja" - vai enkö kenties kuulu kohderyhmään?

Minä yritän mennä telkkari lakkoon: en jaksa enään katsella rikos-sarjoja ja murhien ratkomisia ihan lähes joka kanavalla samaa ja potkupallo tai golf ei kiinnosta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 14:48

Maksan kyllä mediamaksun siinä kuin nykyisenkin maksun, ei se talouttani kaada. Sähköinen media ja painettu sana ovat 2 eri asiaa.
Muissa menoissa voi säästää, mediassa on myös valistavia ja sivistäviä elementtejä. (Kaljan kittaamista voi vähentää ja siirtää ne rahat mediamaksuun).