Keitätkö koskaan vehnäjauhovelliä tai yleensä mitään velliä?

En ole aikoihin keittänyt vehnäjauhovelliä enkä mitään muutakaan velliä,mutta tänään tein vispipuuroa puolukasta.

Avainsanat: vispipuuro vehnäjauhovelli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.11.2009 - 19:24

Riisi ja mannavelli ovat hillon kanssa hyvää

Kysyjän kommentti

Riisivelli on mieheni lempivelli.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.11.2009 - 19:24

sen jälkeen kun koulun pakolliset makaronivellit yökötellen sai syötyä, en ole velleihin sekaantunut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 19:40

Minä en muuten vellejä keittele mutta pikkuihmisille joskus olen mannavelliä tehnyt. Vispipuuroa keitän joka viikko niin kauan kun puolukoita riittää pakastimessa, tänäänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 19:40

Riisi- ja mannavelliä. Töissä keitän iltaruuaksi joskus munavelliä. Onko kukaan tehnyt tai syönyt sitä? Puuroja keitän paljonkin sillä vatsa tarvitsee lepoa ja kevyttä ruokaa välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 20:13

Vehnäjauhovellii en oo tehnynnä, mut munavellii, makaronivellii, ja 'sammakonkutuvellii', puurois sit arsenaalii enemmänkii löytyy..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 20:29

En keitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 20:31

En ole velli-ihmisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 20:57

Juu - riisivelli on herkkua ja mannavelli.
Puuroa meillä syödään lähes joka aamu ja vellinhän saa helposti lisäämällä lautaselle vain maitoa.
Riisipuuro on tosi viikonlopun juttu kun siinä mokomassa menee niin kauan aikaa keittelyssä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 21:24

vellit on pannassa meidän ruokakunnassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.11.2009 - 22:58

Velliä olen tehnyt viimeksi pojalleni, kun hän oli pieni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 23:09

Kiitosta vaan,mutta ei vellii,enää koskaan,kun kakruna joutui veteleen vellilautaselta kaiken maailman makaroni-ja kauravellit.Toivottavasti ei mene sisuskalut koskaan niin kuralle,et joutuis vellillä elelemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.11.2009 - 23:14

Tahtoo jäädä nuo puurot ja vellit vähemmälle keittämiselle. Helmipuuro on yksi mitä tykkään keittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 23:22

Joskus aamiaiseksi kaurapuuroa, joskus perunavelliä (nam). Riisipuuroo jos viittin keittää silloin tällöin, mutta näitä puuroja ja vellejä tulee tehtyä harvemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 23:38

en velliä.. puuroa joskus

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.11.2009 - 03:17

joskus harvoin tulee kyllä vellejä keiteltyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 09:00

Vehnäjauhovelli on ihan tuntematon juttu enkä sitä voisi laittaakaan gluteenin takia. Ei muitakaan vellejä, joskus riisipuuroa tai polentapuuroa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 10:07

Ei meillä vellejä enää syödä kun lapset jo ovat isoja. mieluimmat ovat puurot nyt meidän perheessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 11:15

Keitän. Vellejä tulee keiteltyä lähes joka viikko, viimeksi tänä aamuna. Keitin pojallemme makaroonivelliä ja söin sitä itsekkin hyvällä ruokahalulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 20:59

Vellin keitot on kyllä jäänyt unholaan..mielummin teen puuroja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 20:22

Puuroa tytölle joka ikinen aamu ja vielä on mennyt alas mukisematta, vaikka välillä on tosin muistuttanut enemmän velliä kuin puuroa se koostumus...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 11:32

En keittele vellejä.Puuroa kyllä joka aamu.