Moniko odottaa

Moniko odottaa talventuloa jos se
ei ole saapunut vielä
meillä pari astetta vaan pakkasta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.11.2009 - 10:24

Odotan talvea,mutten paukkupakkasia, maan liukastumista, enkä jatkuvia lumipyryjä. Odotan järvien jäätymisiä päästäkseni pilkille, latujen aukeamisia voidakseni hiihtää ja pikkuisia lumikasoja voidakseni tehdä lapsuudestani tutut lumiukot uudelleen. Ennenkaikkea odotan talvea jotta voisin taas kerran nauttia valkoisesta joulusta hiljentyen kuuntelemaan aina niin iki-ihania joululauluja, katselemaan kynttilöiden rauhoittavia liekkejä ja tuntemaan juolun tutut maut ja hajut joka solussani. Odotan talvea päästäkseni puuhastelemaan niiden asioiden parissa joita ei muulloin voi puuhastella. Odotan talvea sillä vaikka vihaisin sitä se tulee kuitenkin enemmin, tai myöhemmin kotiseutuni ylle maassa jossa on neljä vuodenaikaa elämäämme rikastuttamassa.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta kertomus toi rauhallisen mielen
tällä hetkellä lunta sataa jo toistamiseen toivottavasti tämä ei sula niin nopeesti kuin aijempi
Terveisin sentta53

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.11.2009 - 19:21

Täällä -1aste ja ei talvi tule ennenkuin viikko aikaa jouluun

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 19:35

Täällä etelärannalla talvesta ei ole nyt vielä tietoakaan, tulee sitten aikanaan odottamattakin jos on tullakseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 19:42

Lauhtunut on täälläkin enkä odota talvea ollenkaan. Sellaiset 5 cm lunta ja samanverran pakkasta riittäisivät minulle, kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 20:04

Odotan lunta jouluksi,kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 20:38

Tulee se odottamattakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 20:53

Enpä pahemmin odota, ja yleensä se on tullut odottamattakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 20:53

Kyllä se talvi sieltä tulee ihan odottamatta:)
Lumi tosin saisi maiseman vähän valoisammksi. Tosin tämä harmaus - kirpeys ja ankeus sopi hyvin pyhäinpäivään ja hautuumaalla toikkarointiin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 20:58

joo-oo kyl joulun vois olla maa valkoisen tääl lounaiseskin päin suomea ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 21:04

Gon govil ot nii goirasgin poiggi! Sanoi Rauman mies armeijassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 21:27

tulee koska tulee, mutta tulis kerralla eikä kituuttamalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.11.2009 - 22:43

Vaikka ei tulisikaan, niin en ole pahoillani. Odotan vain kevättä ja kesää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 23:04

Kevättä mäkin odotan kuin kuuta nousevaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.11.2009 - 23:22

Odotan valkoista ja sen myötä valoisuutta, mutta sitä ei tarvisisi tulla kuin 20 - 30 senttiä. Riittäisi mainiosti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 23:41

odotan ainoastaan koska haluan jo lähteä amerikkaan muuten odotan jo kesää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 00:22

Saisi olla vielä kaksi viikkoa paljaat maat. En pidä ollenkaan loskaliukkaista keleistä autolla liikuttaessa. Sitten saa sataa suoraan lumen maahan, ilman vettä ja räntää kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.11.2009 - 03:17

Odotan kevättä, en talvea

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 10:11

Odotan lunta meillekkin tänne Jämsänkoskelle ,mutta kovista pakkasista ei välttämättä tarvita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 17:53

En odota talvea vaan tykkään tällaisesta kelistä, kun mittari hiukan plussan puolella ja maassa aivan vähän lunta. Minua ei haittaisi, vaikka ei koko talviaikana olisi tämän talvisempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 08:45

En odota talvea. Tänä aaamuna +3 astetta, ei lunta.