Pontikankeitto katoavaa kansan perinnettä,onko keitosta kokemusta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.11.2009 - 19:25

On sen verran että moottoripyörällä syysjäällä ajaessani saaressa oli kylän ukkoja tiputtamassa.
Keruivat että palaakin, minä tuohon että käviskö moottoripyöräni sillä? Kokeillan, oli vajaa puolikas litra tankissa bensiiniä, se laskettiin puloon ja sama määrä korvenkyyneltä tankkiin.
Kyllä kulki mutta vähän savutti.
Tästä ei sitten huudella, vannottivat, on jo yli 50-v että vanhentunut on jos lie asialla olleet enää täällä elävien puolella hautausmaan aitaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.11.2009 - 19:39

eloonjäämis strategiaan kuuluu että
mitään ei tunnusteta, ei edes ikivanhoja rötöksiä,
mutta jos henki ja hyvinvointi olisi siitä kiinni, niin kyllä onnistuisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 19:43

Nimimerkillä kokemusta on sen verran, että kerran olen ollut henkisenä tukena prosessin ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 20:18

Pontikan keitosta ei ole kokemusta mutta on joskus nuorena miehenä tullut sitä
vähän ostettua, vielä 80-luvulla täälläpäin oli useita keittäjiä.
-Muuten täällä Pohjois-Karjalassa on Kiteellä pontikkatehdas joka tekee ihan laillisesti
sitä ainetta mutta prosentit liikkuvat joissain 22 % tienoilla.
Pitäs etsiä googlella kiteen pontikkaa, saattas löytyä osoite.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 20:42

Onhan sitä joskus isän kanssa vuosikymmeniä sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 21:03

miehelläni näyttää tuos hyllys olevan jotain litkua .. se on lasi pullo ja formula-auton näköinen ja siin lukee et , kiteen pontikkaviina pullo.. ei olla avattu eikä avata .. ei sit muuta koemusta ole tuost juomast , eikä tule .. en usko koskaan olevan niin janoinen , et tuo pullo pitäis avata ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 21:28

taito ja tekniikka hallussa, käytännön kokemukset puuttuvat

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.11.2009 - 23:18

Onpa hyvinkin. Kohta liki 40 vuotta sitten silloinen mieheni, hänen veljensä sekä mieheni työkaveri keitivät meillä. Miehen velipoika oli ostanut oikein pannut ja putket sitä varten.Muistan kun lusikkaan tiputtivat ja kokeilivat aina välillä paloiko se. Silloin meille ei päässyt kuin tunnussanan tienneet sisälle. Tehokasta se näkyi olevan. Koko orkesteri oli iloisissa tunnelmissa loppuillasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 00:04

Tarkoittaaks taitava akkuvettä,kenties??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 10:18

Vain tuotteita nauttinut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 10:59

Ei ole keitosta kokemusta, teekkarien valmistamaa olen joskus maistanut ja pahaa oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 14:28

Ei ole meillä pontikkaa keitetty,mutta tiedän maun ja pahaa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 17:59

Keittänyt en ole, mutta kerran maistoin ja hyi kun oli pahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 20:20

Läheltä seuranneena ja joskus maistamaankin sortuneena voin todeta että kirkas hyvin tehty yli kolmekymppinen ei eroa alkon hyllyllä olevasta lainkaan. Nimi taitaa olla Alkolla vaan koskenkorva, edes alan ammattilaiset eivät huomaa kumpi on kumpaa...