Poikani koulussa tarjotaan sillon tällöin jukolanpuuroa. Mitähän se mahtaa olla ja saakohan sitä kaupoista?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.11.2009 - 18:38

www.martat.fi/keskustelu/ruo...3064=57324
Tuosta osoitteesta varmaan löytyy tuosta jukolanpuurosta tietoa,
hetken sitä vilkaisin mutta kurki sieltä lisää. Itse en ole ikinä kuullutkaan Jukolanpuurosta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.11.2009 - 19:19

Olisin vastannut sen olevan ruispuuroa,mutta se on tehty karkeista vehnäjauhoista missä on mukana myös kuorta.On varmasti hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 19:28

on kuulemma just tätä samaa :

Jussin rouheinen vehnäpuuro:

5 dl vettä
5 dl maitoa
n.2,5 dl Kruunu täysjyvävehnäjauhoa (ohjeen mukaan tarkka mitta 2,2 dl...)
1 tl suolaa

Kuumenna neste lähes kiehuvaksi, vispilöi jauhot joukkoon.
Hauduta puuro kypsäksi n. 20–30 minuuttia. Mausta valmis puuro suolalla.

Ohjeessa on puolet vettä ja puolet maitoa, mutta veikkaanpa että parempaa tulee kun sen tekee kokonaan maitoon. Ja vielä kun teet puuron punaseen maitoon, niin varmasti tulee hyvää =)

Ohessa linkki, josta löysin ohjeen. Ohje sivulla 5.

www.ateriamestarit.fi/gfx/es..._esite.pdf

"Jukola Täysjyvävehnäjauho" 25 kg:n pakkauksessa
= Kruunu Täysjyvävehnäjauho 4 kg kaupassa

Lähteet:
keskustelu.plaza.fi/ellit/id...apuurolle/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 19:44

Jukolan puurosta mie en tiijjä mittään, mutta Melanderin puuroa eilen keitin. Tykkään siitä niin, kuin hullu puurosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 21:37

Ei sitä nyt niin usein voi tarjoilla, jos je on joulupuuroa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 00:07

Olisin veikannut "seitsemän viljan puuroa"(ruis,kaura,vehnä,manna,speltti,riihiruis,joulu)