Onko mahdollista että gmailin sähköposteja tutkii joku ylläpito?

Meilailen yhden ystäväni kanssa ja huomasin että eräs lause joka sisälsi ei suoranaisesti sanottuna ruman sanan, oli käyty yliviivaamassa meiltä kummaltakin. Onko mahdollista? Missä yksilösuoja?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

X
Vastattu: 31.10.2009 - 14:49

Ei. Gmailissa saattaa olla automaattinen sensurointi joka sensuroi ruman sanan.
Yksityisiä sähköpostiviestejä ei lueta eikä valvota lukuunottamatta vakavasta rikoksesta epäiltyjä rikosepäiltyjä joita saatetaan valvoa väestörekisterikeskuksen kautta.

Sitä Google kuitenkin valvoo, jotta montako viestiä lähetellään päivittäin/paljonko on kapasiteettia keskimäärin per. käyttäjä jne... Mutta Gmail on itse sanonut, jotta ei valvo yksittäisiä käyttäjiä. Sama koskee Google hakukonetta.

Tulipa sekava vastaus.... Mutta tämä on ihan varmaa tietoa, jotta ei huolta. =)

Lähteet:
Gmailin käyttöehdot, Finlex, Väestörekisterikeskus, JIM D Henkilökuva: Googlen perustajat, Silminnäkijä: Sanojen valtias Google

Kysyjän kommentti

Kiitos asiallisesta ja hyödyllisestä vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.10.2009 - 12:09

CIA tutkii kaikki ja G-miehet avustaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 15:57

Takuu varmasti virkakoneisto tutkii satunnaisilla kokeilla.Kiitos kuuluu rikollisjärjestöille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 16:33

Minun postini saa lukea ihann kuka vaan osaa tai voi kun ei niissä mitään järkeä kuitennaan oo ;O.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 18:20

Voiko toi vahtiminen olla mahdollista?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 18:42

Ei ole mahdollista, ainut syy tohon on että jomman kumman koneessa on laitettu määrättyjen sanojen(tagien) esto, lue= sex,fuck,vit..,por.. ym ym, muutoin ei g maililla ole ns ylläpitäjää, ainoastaa ropotti, ylläpitäjiä käyttää vain chat yms palvelut, että näin. microsoft/windows private settings= eli= työkalut>internetasetukset>sitten välilehdiltä -suojaus-sisältö-tietosuoja, tutki mitä tuolla on estetty, myös lisäasetukset!

Lähteet:
työkalut > internetasetukset > sitten välilehdiltä -suojaus-sisältö-tietosuoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 19:02

Ei riitä kenenkään e-mailin pitäjän aika moiseen.
Asetuksissa voi olla jokin säätö kuten monella keskustelupalstalla jossa tulee rumiin sanoihin automaattisesti xxx, esim. perxxxe.