Valtava alus Oasis of The Seas,eikö?

Suomalaiset ovat eteviä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.10.2009 - 17:16

Tänä iltana Tanskassa jännitetään - mahtuuko alus sillan alta ?
Uutinen Tanskan TV:ssä:
Oasis -laiva on korkeampi kuin Ison-Beltin silta, mutta laivan savupiippua voidaan hydraulisesti "laskea alas".
Laiva alittaa sillan ilmeisesti lauantai-iltana 21:30 tanskan aikaa. (22:30 suomen aikaa).

www.dr.dk/ uutiset sivun alareunassa
- Giga krydstogtskib på vej mod DK (20:57)
Skibet Oasis of the Seas får svært ved at sejle under Storebæltsbroen.
tai suoraan:
www.dr.dk/nettv/update/?vide...749567725}

toinen juttu asiasta:
Stop ikke op på broen for at se skibet 31. okt. 2009 12:50
Det bliver ikke tilladt at stoppe på Storebæltsbroen, når verdens største cruiseskib i aften forsøger at sejle under. Læs her, hvor du kan følge begivenheden....
I følge planen skulle det ske ved 21.30-tiden.
Du kan også følge med hjemme fra lænestolen via webcam. Se linket til højre.
- jossa linkkiosoite "Webcam fra Storebæltsbroen"
www.trafikken.dk/wimpdoclet....jno=117000
tapahtumaa voi seurata Webbikameran kautta, kuva päivittyy 10 sek välein,
mutta silloinhan on jo aika hämärää ja ilmeisesti kaatosade ?

Ruotsin radiossa (SR P4 Kristianstad) on 5:34 min pituinen juttelu asiasta:
- ne jännittää mahtuuko laiva menemään sillan alta, n. 1 m on pelivaraa - laskuveden aikana ja niiden on vielä ajettava täyttä vauhtia.
www.sr.se/webbradio/webbradi...p;IsBlock=
Rederiets Nordenchef Roar Meidal om kalkylen som måste hålla...
På lördag kväll ska världens största kryssningsfartyg ta sig under bron över Stora bält i Danmark. Reporter: Richard Martinsson. (2009-10-30).

laiva on melkoinen mediatapahtuma sielläpäin

Lähteet:
Ruotsin ja Tanskan radio ja TV

Kysyjän kommentti

Oli hieno seurata laittamiasi hakuja,KIITOS!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.10.2009 - 09:11

Ahah siis tästä aluksesta oli kysymys.Mieheni on tehnyt tähän alukseen konehuoneen osia,hän on työssä alihankinta firmassa.Ettenkö olis vähän leuhka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 09:13

Korealaisen STX telakan piikkiin meni? Rahalla saa ja hevosella pääsee.
www.napsu.fi/vastaukset/kysy...346#173512

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 09:40

Komea on alus, mieheni ja poikani työskentelivät tässä aluksessa kuukausia, alihankkijan töissä. Paljon meni työmiehiä vielä mukaan on niin keskeneräinen monelta osalta tämä alus kuten aikaisemmatkin, mutta kyllä ne Miamiin saavuttaessa ovat aina valmiiksi saaneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 10:07

kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.10.2009 - 10:13

Jykevän näköinen paatti on kieltämättä. Ei ole tullut poikettua sisällä kun ei ole ollut ketään sukulaista työskentelemässä siellä jonka varjolla olisi voinut hieman käydä nuuskimassa. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.10.2009 - 12:48

Alus on iso ja hieno. Mutta ei siitä pääse nauttimaan, on niin hulppeat hinnat. Nauttikoot rikkaat amerikkalaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 16:27

mikäs siinä, löytyis vaan jatkotilauksia ettei ammattitaito jää happanemaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 18:54

Nerokas ratkaisu tuo "teleskooppi savupiippu". Tosin uutiskuvasta ei lopulta saanut mitään selvää oliko väliä siltaan metri vai kymmenen.
Voishan tuolla reissata ympäri maailmaan vaikka vuoden...