Mikä on Lapin heinäkuun lopun hyttys- ja mäkäräistilanne?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 21.07.2008 - 18:46

Minä haluaisin täsmällisiä vastauksia, eli sellaiselta joka on ollut juuri siellä tähän aikaan, Kiitos!! Eli onko Lapissa tällä hetkellä minkä verran hyttys- ja mäkäräisparvia?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 21.07.2008 - 14:34

niitä on tasan kaksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2008 - 16:17

En ole koskaan ollut.Luulisin,että sielä on aina jonkin verran mäkäräisiä tähänkin vuoden aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.07.2008 - 20:03

Itsellänikään ei kokemusta ole Lapin hyttysmäärästä tältä kesältä, mutta Aamulehden artikkelin mukaan hyttysiä on tänä kesänä todella paljon pohjoisessa Suomessa. Joku pohjoisempana asuva voisi vahvistaa tämän tiedon. Meillä täällä etelässä ei ole hyttysiä juuri lainkaan...

Lähteet:
www.aamulehti.fi/uutiset/kot...5529.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2008 - 20:45

Sain juuri Rovaniemeltä uutisia, että Lapissa on ennätysmäärä hyttysiä kostean kesän ansiosta. Hyttysverkolla varustettu päähine on tarpeen.

Hyttyset sun muut mäkärät ja polttiaiset ovat kiusallisia ulkoillessa. Ne tunkevat suuhun ja silmiin. Kun aukaiset suun, saat takuulla nieluusi myös hyönteisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2008 - 10:03

kaveri soitti juuri Kitiseltä, mäkäräistilanne normaalin kauhee, niitä riittää joka koloon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2008 - 18:36

Ainakin täällä itä-lapissa on hirveästi hyttysiä. Mäkäräisistä en oikein tiedä... Mutta hyttysiä, usko pois, on enemmän ku laki sallii!