Milloin teille tuli Televisio monenko vanha olit ?

Äidin radio vietiin korjattavaksi, oli halvempi kuulemma ostaa käytetty tv. Joka oli minun 7v pojan mieleen. Vaikka ei ollut varaa ja äiti ei ostanut mitään osa-maksulla. Mutta sukanvarsi paukkui. Oli vuosi 59 tuli TV taloon.

Lisätty: 30.10.2009 - 22:21

Oli ASA jossa luukut eteen ettei aurinko paista ruutuun.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.10.2009 - 23:50

viiskytäluvun loppupuolella, eli olin jo reippaasti toisellakymmenellä, tarkaa en muuta muista kuin että se oli merkiltään Loewe Opta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.10.2009 - 22:21

Meille tuli televisio melkein heti kun sähkökin.Olin silloin jotain 8 v. Koekäytössä oli neljäkin telkkaa yhtäaikaa. Kauppiaat toivat kotiin ja hakivat pois muutaman päivän päästä. Eka tv oli Loewe Opta tai jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.10.2009 - 22:34

Olin varmaan kymmenen paikkeilla kun meille ostettiin ensimmäinen akulla käyvä telkkari. Se oli sitä Peiton paikan -aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2009 - 23:02

heti ku synnyin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2009 - 23:05

Eipä ollut sähköjä tv:sta puhumattakaan.Matkaradio oli mutta uutiset ja lauantain toivotut oli ainoat mitä sai kuunnella,"ettei patterit kulu" sanottiin.Tv:n sain vasta kun muutin omilleni -74.Mutta kyllä oli kirjastolla käyttöä ja viisikot tuli luettua moneen kertaan öljylampun valossa.Oli siinä puolensakin kun mielikuvitus kehittyi leikkejä keksiessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.10.2009 - 23:20

Taisi olla vuosi -58 ellen ihan väärin muista. Mutta ei sekään tullut äidin toimesta, vaan meidän vuokralainen hankki telkkarin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2009 - 23:31

Oisko se tullut jotain 58-59 vuonna, alaluokalla koulussa silloin olin. Silloin ei ollut
kuin kaksi kanavaa Yle 1 ja MTV, niillä tuli ihan hyvin toimeen. Telkkarin nimeä en
nyt muista. Sitä ennen juostiin aina naapuriin katsomaan etenkin kun oli ne Tartsanit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 00:52

olen kasvanus muumeja katsellen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 07:20

Minä olin 5 v kun isä meille telkkarin osti .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 07:32

Taisin olla jo 30v kun ostin "Upo Viking" aivopesukoneen jota jotkut taisi TV:ksi kutsua.

personal.inet.fi/koti/raimo....avoja.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 11:07

Olin kait yhdentoista,kun meille televisio ostettiin,se oli merkiltään Helvar.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 01:42

Meille tuli 70-luvulla. Sähköt olivat jo aikaisemmin. Olin silloin 3-4 vuotias.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 23:57

Hei jumppis,oliko se punainen,meillä oli aikoinaan kirkkaan punainen Upo Viking-tv,herätti huomiota taistolaisaikoina B-)/kenen lippua kannat,kenen joukoissa seisot...