Mitä tehdä kun kissalla on takkuja mutta se ei anna kammata tai harjata!?

mitä tehdä kun kissalla on takkuja mutta se ei anna kammata tai harjata? Kissamme murisee ja näykii jos sitä harjaa tai kampaa kun on takkuja. muuten kissa on rauhallinen mutta sitten se vain murisee?

Lisätty: 01.11.2009 - 14:19

Takkuturkki on itse kuvassa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.10.2009 - 22:41

Pistä hanskat käteen,jos innostuu muuhunkin kuin vain murinaan.Kyllä takkujen poisto sattuu,kuvittele itsellesi hiuksiin kasa takiaisia.Voithan leikkailla niitä pahimpia pois<onko pikku takkuturkki kuvassa?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 29.10.2009 - 22:37

Se tykkää ilmeisesti tassutella takkuturkissaan. Itselläni on koira ja se ei anna puhdistaa korviaan. Samoin pesu on yhtä tahtojen taistelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.10.2009 - 23:16

Jos ei muu auta, niin pitää viedä eläinlääkäriin. Rauhoittavat siellä ja ajavat takkukohdat pois. Hoitaa ne pitää, muuten alkaa tulemaan iho-oireita ja kenties sinne alkaa pesimään jotain elukoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.10.2009 - 01:31

Eläinlääkäriin sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2009 - 06:53

Minulla oli sama ongelma toisen kissani kanssa, minä vein eläinlääkärille ja nukuttivat kissan ja poistivat takut, operaatio maksoi 90 €, nyt on hyvä kissan taas olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2009 - 08:13

me ollaan käytetty kans meitin norskipoika onnia eläinlääkärillä, mutta nyt olen harja kädes ja aina vetelen silloin tällöin ihan muutaman vedon , kun hän kerjää esim.ruokaa ja sit palkitsen rualla , on nyt hiukan antanut harjata, kun tietää , et saa jotain hyvää...mut vaikeaa se on... meilä 2,5 v ja harjoitus kertoaja monia päivässä ... olen vaan kuulut , et nukutukset , jos niitä on monia lyhentävät kissan elinpäiviä....sillä yritän nyt , et ei tarvis viedä nukutettavaks sen takia , et on takkuja ....ja matolääkkeeksi saimme myös reseptin jonka saa apteekista ja se matolääke laitetaan tuon niskaan, niin ettei kissa pääse nuolemaan itseään ...muuten olen 2 kissaani käyttänyt pieneläinklinikalla ovat harjoitelia tytöt ne matolääkeet noil ottolle ja onnille antaneet....tabletteina , mut nyt sit tää uus aine voin itsekin antaa , kun ei tarvitse suuhun mitään työntää .. sekin homma oli niin vaikeeta , et loppuen lopux se lääke oli minun suussani ja oli pahaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2009 - 13:08

Joo meillä on sama homma kissamme kanssa. käy harjaan kiinni ja alkaa puremaan sitä. jotku takut on saatu hyvin pois.Ostimme nyt uuden harjan auttoi aika lailla tykkää kait tosta uudesta kammasta enempi. Kun suostuu paremmin harjaukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 02:48

Kissalle ominainen piirre on tassuilla vatvominen. Olen saanut kissaltamme takut pois vatvomalla ilman tappelua.