Mitä tuumitte kun kuljette hautuumaalla...

...ja näette haudan joka on riimuin ympäröity?

Avainsanat: avainsanaa ei ole

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.10.2009 - 23:12

Ajattelen että varakkaiden sukuhauta. Ovat yleensä isoja alueita tavalliseen yhden hengen hautaan verrattuna.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.10.2009 - 21:43

Minulle tulee mieleen et tänne se ihmisten tie loppujen lopuksi loppuu eli hautaan joudutaan.Minun tyttäreni sanoi kerran pienenä kun käytiin hautausmaalla et miksi täällä ei ole viihdettä. No minä vastasin et kuule tänne kun joudutaan niin sillon on jo viihteet loppu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 21:45

"Riimuin ympäröity.." onkohan se joku hevosten hautausmaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.10.2009 - 21:50

Olen nähnyt niitä riimuja. Ajattelen silloin että tämän vainajan halutaan levätä rauhassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 21:51

olen hämmentynyt .. ?

"hihnoista riimu poikkeaa pääpiirtein siten, että otsahihna puuttuu kokonaan, leuka- ja turpahihna liittyvät lyhyellä hihnalla toisiinsa"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 22:00

En ymmärrä,riimuin ympäröity;olisko joku Hagertin sukulaisen?Ulkomailla on minusta mielenkiintoista samoilla hautausmailla,kun tyyli on niin kovin erilainen kuin Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 22:12

Ompas siinä ollut ököeläjä!
Tuolla Tenalassa on isokivi jossa on paljon nimiä, sekä iso alue aidattu paksulla ankkuriketjulla.
Ymmärrän että muinoin haaksirikkoutuneen aluksen väki on joukkohaudassa täällä merellisessä ympäristössa.

Bromarvissa taas rautaristi jossa on alle 10 v pojan ja Laivamestari-isän kuolinajat muutaman päivän välein 1700-luvulta. Joku Stradegia varmaan on tapahtunut?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 22:40

jos on iso kivi päällä ja kettingit ympärillä varmistamassa, se on melko varmasti jonkun anopin hauta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 23:09

jotta.. niin monta ihmisleämää ja vain muisto jäljellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.10.2009 - 01:32

ajattelen kuolemaa, kuolleita läheisiäni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2009 - 09:06

En ole nähnyt riimuja, räsynukke on ollut lapsen haudalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2009 - 16:48

Yleensä muistelen kaikkia kauniita ja mukavia hetkiä, mitkä koin näiden poislähteneiden kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 07:44

on aika tyhjä olo,mutta en tiedä johtuuko haikeudestavai mistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 08:56

Hautausmaalla näkee historian ja ihmisten elämän kulun. Käyn usein hautausmailla kun käyn ulkomailla (jos ne ovat helposti löydettävissä). Siellä näkee että ihmiset ovat liikkuneet paikasta toiseen aina, syystä tai toisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 17:12

Usein sitä että ennen on ollut aikaa tehdä rakkaalle kunnon hautakivi ja hauta.
Eräskin mustalaissuvun monumentti on isompi kuin monen asunto...