Luetteko runoja...

...tai kirjoittateko niitä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.11.2009 - 17:10

Saima Harmajan pari kokoelmaa on tullut luettua useammankin kerran. Tämä virreksikin tehty on mielessä lähes päivittäin;

"Oi Jumala, siipeni murtuneet
ota käsiisi ihmeellisiin!
Olen lentänyt liian kauas,
olen lentänyt eksyksiin.

Olen lentänyt siivin voitollisin
läpi ilmojen häikäiseväin.
Tuhat aurinkokuntaa kiersin,
joka ainoan taivaan näin.

Nyt rajalla viimeisen taivaan
ja rajalla kuoleman maan
minä vapisen enää hiljaa
ja rukoilen, rukoilen vaan."

Saima Harmaja (1913-1937)
Nuorena kuoli mutta runot elää ikuisesti.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.10.2009 - 21:38

Kyllä minä joskus runoja luen. Mutta ei kovin suurta kiinostusta ole niitä lukea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 21:39

Harvemmin luen runoja, joskus kylläkin. Kirjoittanut niitä en ole (vielä?) koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 21:45

Luen kyllä. Samoin kuin noita kuolinilmoitusvärssyjä. Niissä on tunnetta mukana. Lyhyet runot on usein osuvampia. Kirjoittanutkin olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.10.2009 - 21:49

Luen ja kirjoitan. Kirjoitan myös joulupukille että toisi minulle Eila Pienimäen tuotantoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 21:54

Hyvin, hyvin vähän tulee luettua, kirjoitettua vieläkin vähemän (tankoja ( 短歌 ) joskus hamassa menneisyydessä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 21:56

Olen lukenut Eino Leinoa ja L Onervaa,myöskin Saima Harmajaa.Nyky runoista en pidä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 21:58

Hyvä valperi,tankoja(merkit on tuttuja) olen kirjoittanut ihan suomeksi,tankatarkistuksessa hyväksyttyjä.Mun isän kuolinilmoitukseen lainasin kyllä tankarunon jap.mestarilta 1600-luvulta.Runoja joskus kirjoitellut,mutta jäänyt sekin harrastus,luen harvoin,vaikka ovat viehkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 22:29

Minä kirjoitan itse runoja joskus tai oikeastaan aika useinkin. lukenu en oo paljo yhtää... ehkä jonkun muutaman oon lukenu XD

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 22:35

en kirjoita ja luen vaan äikän tunneilla ku on pakko..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.10.2009 - 23:08

Muutaman olen lukenut ja kirjoittanut pari, ja nekin vain pakosta kurssilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 23:09

jep

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.10.2009 - 01:32

Kyllä. molempia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2009 - 11:48

Sekä että ja aina fiilisten mukaan. Vähemmän nyt tullut kirjoitetuksi. Mietelauseita luen usein aamuisin, kun pitää jostain saada potkua päivään tai muuten vain kaipaan lohdutusta.
Tälle päivälle sopisi, että: "Ei ole suurempaa huomaavaisuutta, kuin se ettei ole huomaavinaan".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2009 - 15:55

Jo 60-luvulla tutustuin Pertti Niemisen suomentamiin kiinalaisiin runoihin, niitä minulla monta osaa. Aina silloin tällöin vielä tulee vaihe, että tartun niihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 13:08

Opiskeluaikana täytyi runojakin lukea ja myös kirjoittaa. Nykyään vähemmän kumpaakin.