Mikä on elämän tarkoitus?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.07.2008 - 02:54

Lauluntekijä laulaa: "Rock , rauha ja rakkaus...se on elämän tarkoitus.
Raamatun näkökulmasta elämän tarkoitus on löytää yhteys Jumalaan.

Joidenkin mielestä suvun jatkaminen on ainoastaan elämän tarkoitus.

Luulenpa, että meidän itsekunkin on löydettävä oma tarkoituksemme elämällemme.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.07.2008 - 09:57

Monet ovat sitä mieltä, että elämän tarkoitus on yksi tai useampi seuraavista:

...kerätä kokemuksia
...kerätä varallisuutta
...saada ja käyttää valtaa
...saada ja antaa rakkautta
...osoittaa myötätuntoa
...jättää henkinen perintö, kuten taideteos tai kirja
...tuottaa jälkeläisiä
...edistää ihmisen luonnollista evoluutiota ja osallistua ihmiskunnan geenien parantamiseen
...edistää ihmisen teknistä edistystä, mukaan lukien tulevaisuuden "yli-ihmisen" kehittäminen
...nauttia elämästä
...harrastaa jotakin intohimoisesti
...tavoitella unelmaa, näkyä tai kohtaloa
...kilpailla tai tehdä yhteistyötä muiden kanssa
...elää rauhassa toisten kanssa ja sopusoinnussa luonnon kanssa
...saavuttaa yhteys muiden kanssa
...etsiä totuutta, tietoa, ymmärrystä tai viisautta
...etsiä ja saada hyveitä, elää hyveellinen elämä
...etsiä ja löytää kauneutta
...etsiä vapautta, joko fyysisesti, taloudellisesti, henkisesti tai hengellisesti
...etsiä onnellisuutta ja menestystä, kokea nautintoja
...palvella toisia tai tehdä hyviä tekoja
...selvitä, mukaan lukien kuolemattomuuden tavoittelu lääketieteellisin keinoin
...toimia oikeudenmukaisuuden ja demokratian hyväksi
...saavuttaa yliluonnollinen yhteys luonnon kanssa
...seurata Jeesusta, Buddhaa tai muuta uskonnollista opettajaa
...palvoa tai palvella jumalaa tai yhdistyä jumalan kanssa
...oppia tai löytää valaistuminen
...valmistautua kuoleman jälkeiseen elämään
...tuhota muut, jotka vahingoittavat sinua, tai harjoittaa passiivista vastarintaa
...pelastaa muut eliöt ennen maan tuhoutumista.
...yksinkertaisesti elää kunnes kuolee, ilman mitään erityisempää tarkoitusta; elämällä ei ole muuta merkitystä kuin sille antamamme
...elämällä ei ole tarkoitusta
...tehdä elämä merkitykselliseksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2008 - 11:59

Jokainen yksilö luo omalle elämälleen takoituksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2008 - 14:03

elää ja antaa toisten elää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2008 - 14:22

Ihan niinkuin eläimet ja kasvit meille ja toisilleen - kuulua ravintoketjuun ja sillä tavalla jatkaa elämisen mahdollisuuksia muille eliöille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2008 - 16:59

koita vaikka lukea Eppujen hienot sanat täältä

Lähteet:
www.stlyrics.com/songs/e/epp...96487.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2008 - 18:47

Elämän tarkoitus (ihmiselle) on mielestäni se, että kokee niin ylä- kuin alamäkeä, jotta oppisi ymmärtämään mahd. vaikeuksien kautta saavutettua onnea ja nautintoa, kuin myös kokemuksen kautta jakamaan muille elämänkokemuksestaan saavuttamaansa viisautta, jottei kaikkien tarvitsisi käydä läpi näitä asioita kantapään kautta (tosin joskus sekin on suotavaa), rakkaus on yksi suurimmista elämänvoimaa antavista lähteistä, kohdistuu se sitten mihin/kehen tahansa: saada ja antaa, unohtaa itsekkyys ja nauttia muiden ihmisten/eläinten /luonnon suuruudesta ja ihanuudesta ja taltioida se omiin muistoihinsa ja elämäänsä, unohtaen kaiken katkeruuden ja kilpailun tässä niin materialistisessa maailmassa, vielä löytyy lähteitä tästäkin maailmasta elämän tarkoituksen löytämiseen....meille kaikille?!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2008 - 20:01

Niin, monihan sitä kysyy. Mutta vastaus on aika helppo. Se on erilainen eri ihmisille. Joku on rikas, joku köyhä. Joku kestää kauheuksia, toinen elää helppoa elämää. Elämä saattaa heittää meidät ylämäkeen tai alamäkeen, ja se täytyy kestää. Ja oman elämän tarkoitus, se pitää löytää/etsiä. Joku myös löytää rakkaansa, toinen vielä etsii. Eli elämä on tavallaan seikkailu. Ja siitä pitää nauttia. Elikkäs, nauti omasta elämästäsi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.10.2008 - 16:53

ikävän karkoitus