Kuka osaa koota prunnyrkkisormuksen? Ja mikä sen historia tarun tai toden mukaan on?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.10.2009 - 15:13

enpä ole kokeillut, mutta syntyhistoriasta on montakin tarinaa, tässä yksi niistä:

"Erään syntytarinan mukaan ovela arabimies oli suunnitellut sormuksen vaimolleen. Ollessaan poissa kotoa pitkiä aikoja hän jätti sormuksen vaimolleen. Jos vaimo irrotti sormuksen sormestaan hän ei osannut koota sitä. Tästä mies tiesi, että vaimo on ollut uskoton"

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 29.10.2009 - 13:09

Yhdellä kaverillani oli tuollainen sormus, mutta en yrittänyt purkaa tai koota sitä. Muistaakseni hän toi sen YK -joukoissa ollessaan sieltä tullessaan.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Pirunn...kki-sormus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 13:25

Ihan samat sanat kuin Ida,pirun kauniita mokomat ovat,muttei mulla raukalla ole edes pirunnyrkkisormusta.
Saattaa muuten olla alkuperäinen tarina merimiehestä ja rannalla ruikuttavasta vaimosta
ja sormuksesta...
www.a4a.fi/korut/product.php?id=312

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 18:44

onhan se tullut harjoiteltua

Suomessa sormus on suosittu erityisesti rauhanturvaajien keskuudessa ja sitä kutsutaankin usein myös nimellä ”YK-sormus”.

kokoamisohje :

www.holkkari.fi/index.php?op...;Itemid=61

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 21:16

Valperi jo toimittikin tuon kokoamisohjeen.
Ostin k.o. sormukset muutama vuosi sitten Kairosta lapsilleni ja vävylle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 13:03

Täältä löytyy se palikkaversio, lienee helpompi koota kuin sormus vaikka pitäisi olla samanlainen sillä kun kerran oppii laittamaan ne kuusi (6 kpl) palikkaa yhteen, osaa kokoamisen vaikka pimeässä huoneessa.