Mikä mahtaa olla tuottajan kate kun Prismassa myydään perunaa 10 kg säkki 1 € ?

Avainsanat: perunan hinta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 29.10.2009 - 12:47

Eipä paljoa mitään jos vertaa tuota elokuista hintaa mitä tuottaja on saanut kilostaan.

Lähteet:
yle.fi/uutiset/kotimaa/artic...970469.ece

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.10.2009 - 12:29

ei tuosta kyl enää perunan hinta halpene.. on melkein ilmast ...itsekin kyl ostin säkin sittarist , mut oli hieman kalliimpi kuin 1 €...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 13:01

Jos ajattelee asiaa vaikka sen Prisman ja/tai asiakkaan kannalta, niin kyseessä lienee ns. "sisäänvetotuote".
Aika harva ihminen elää pelkällä perunalla, eli yleensä ostetaan sitten samalla ostoskäynnillä muutakin kuin sitä tarjouksessa olevaa perunaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 13:07

-Kaupanhintaa ei voi verrata tuottajahintaan millään tavalla. Kauppaketju voi myydä perunat
vaikka 50 centtiä / 10 kg, se on vaan semmoinen houkutushinta että saavat asiakkaita,
yleensä asiakkaat ostavat muutakin, elikkä kate otetaan muissa tavaroissa takaisin.
-Täälläpäin on myös noita peruna-aleja katsoin äsken lehdestä ilmoituksen, samassa
ilmoituksessa oli sitten karjalanpaistilihat 9.95 kg joita normaalisti saa noin 4:llä eurolla kilon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 14:03

Ovelia kettuja ovat,mutta eihän mennä retkuun eikä osteta kaupasta tasan tarkkaan mitään muuta kuin se säkki perunoita,ainaskaan mä en osta muuta.Kampoihin pistän,enkä muuta voi.
Onneksi oma perunanviljelysala oli niin pal pieni että koko sato meni omiin napoihin,rivillä pituutta 5m eikä täten tarvinnut kaupata lähimarkettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 15:09

voi mahoton minkä mokan taas tein, ostin 5 kg perunapussukan ja maksoin 1.5 € , pitäs vissiin olla tarkempi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 18:33

joo vetotuote eli samoin kun kahvi aina silloin tällöin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 18:49

kahvi, kinkku, potut jne. mikä milloinkin on se houkutustuote jonka hinnalla asiakkaat kerätään omaan kauppaan

potut ei houkutelleet, mutta Citymarketin Obama tarjous ( 2 pakettia Tummapaahtoista Presidentti 4.80 €) sen sijaan sai minutkin tavoistani poiketen pistäytymään naapurikaupassa (ostin vain kahvit)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 13:10

Kauppa ei kaadu vaikka myy joskus jotain tuotetta tappiolla. Tuottaja saa tuosta ihan yhtä paljon rahaa kuin perunakilosta joka maksaa euron. Eräs ravintola länsisuomessa myi pari kesää sitten jopa olutta tappiolla - heillä oli siihen varaa mutta kun tarkoitus oli pudottaa kilpailijoita pois niin kuinka kauan muilla on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 14:15

On kyse ns. sisäänvetuotteesta kauppaan , mikä tuote milloinkin eli se vaihtelee. Usein se on kahvi.