Onko eläimesi sairastanut,mikä on ollut sairaus?

Käytimme kissamme viime perjantaina eläinlääkärissä katetroitavana,syynä virtsa kivet tai kiteet,tilanne oli kriittinen,mutta siitä selvittiin asiansa osaavan eläinlääkärin taidoilla.Nyt kissa syö ainoastaan liuotus ruokaa ja vettä,herkut on kiellettyjä.Lääkkeensä ottaa kiltisti,ne on maksan makuisia antibioottia,vielä pitää syödä niitä viisipäivää,eli nyt ollaan puolessavälissä lääkekuuria.

Avainsanat: virtsakivet kiteet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.10.2009 - 13:46

meillä oli otto herralla 7v nyt silloin jotain 3 tai 4v niin sama juttu , mut hyvin pärjättiin .. hänellä oli omaa ruokaa jota annoin vain hänelle vierashuoneessa ja toinen sai sit normaalia samassa huoneessa .. mut tuhka ruassa on pahaksi , et kannattaa katsoa mikä on tuhkan osuus niissä kisulien ruuissa ...

Kysyjän kommentti

Onneksi kissamme on nyt toipunut,toivottavasti vaiva ei uusisi.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.10.2009 - 13:48

Paras pitää kuurista kiinni,voin vain kuvitella kuinka kivulais tila on,just kollille virtsakivet.Mun Tarmo-vainaa sairastui aikoinaan munuaisenvajaatoimintaan,dieetti ruokaa(vähäproteiinista)söi vuosia ja sai täten monta hyvää vuotta lisää.Misu-kisu sai jonkin kasvaimen suupieleen ja sitäkautta kissojen kuolema korjasi pikkuneidin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.10.2009 - 14:11

Pientä aivastelua oli jossain vaiheessa kissalla. ei muuta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 14:18

Hevonen oli 40-luvulla kipiä ja eläinlääkäri Weber työnsi sille letkua suusta sisään metritolkulla.
Sitten minulle pojan tollikalle sanoi että "meneppäs katsomaan joko näkyy hännän alta"? Sanoin sille lääkärille että olis tullu jo jos olis suora putki enkä mennyt.

Kirjoitti tuo isoisälle kanssa reseptin, puolikas spriitä. Siellä se pullo oli tuvan hyllyllyllä vuosikaudet ennen kuin sisareni sulhanen nautiskeli pikkuhiljaa talossa käydessään.

Siltä tammalta minulla on hokin arpi oikean silmän yläpuolella kun piru antoi kaviosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 14:53

Meidän kissalla oli silmätulehdus ja yhden kerran lapamato.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 16:31

Kasvain kurkussa, jouduin pistää ikiuneen.... siis ei tämä Maikki Murjottaja vaan edellinen, Isabella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 18:42

viimeisen koiran lähdöstä on jo aikaa, mutta silloin kun se oli vasta puolivuotias, todettiin tyrä joka korjaantui pikku leikkauksella eikä sen koomin vaivannut (itse koin saman vaivan kolmekymmentä vuotta myöhemmin, yhtä helpolla pääsin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 01:51

Onneksi meillä eläimet eivät sairastelleet valtavasti, mutta onhan sitä sattunut ja tapahtunut vuosien varrella vaikka minkälaisia tautia,sairautta ja onnettomutta niiden kanssa: Koiraltani murtui jalka takavuosina, samoin kävi muutamalle hevoselle. Muutama on todella ähkyherkkä, toinen ripuloi herkästi. On ollut puhkuria, pääntautia, allergista nuhaa, ruoka-aineallergiaa, lannehalvaus, kaviokuumetta, riviä, haavoja,kasvaimia yms. yms.
Ja kaikkea en ole vielä nähnytkään, vaikka jo paljon kokemusta näistä sairauksista.

Pieneläimet eivät niinkään sairastelleet, jyrsijät olivat arkoja vilustumaan ja saamaan nuhan. Kissan ja koiran madot ja punkit hoidettu säännöllisesti. Vanhuus aiheutti kissallemme kuulon ja näön heikkenemisen. Hampaatkin alkoivat huonota.