Mitä mieltä olette halloweenista?

Pirujen juhlako? Tällä viikolla on sattunut ja tapahtunut jo aika paljon ikäviä asioita ystävilleni.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.10.2009 - 04:17

Turhan päiväinen juhla, kaikenlaista hömppää tulee tuolta valtameren takaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.10.2009 - 07:00

Juu ei se meidän valkolaisten juhlia ole ollenkaan,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 08:00

Amerikanski sipulianski on kova viettämään ko rymyjuhlaa!
Nimi on lyhenne englannin sanoista "All Hallows' Even" eli pyhäinpäivän aatto.

Ennen se oli tuplapyhän johdosta sellainen aika juhannuksen ja lomien jälkeen, jolloin kaikki kynnellekykenevät ajoivat 5-tietä Savoon ja takaisin liukkailla kesärenkailla! Siinä oli urheilujuhlan tuntua?

Nykyisin sillä ei ole mitään merkitysta.

No tapa vaatii viemään kynttelin hautausmaalle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 08:09

en vietä/juhli. komeitahan nuo kurpitsa kynttilälyhdyt olisi tähän pimeään syksyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 08:12

Työn merkeissä vietetään tulevakin viikonloppu. Ei mitään Halloweeniä meillä, mutta lyhtyihin laitellaan tietenkin tuikkuja ja ehkä haudoillakin käymme. Amerikkalainen hömppä ei vaan iske.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 08:25

Olen täsmälleen samaa mieltä kuin Maarit3:
Turhan päiväinen juhla, kaikenlaista hömppää tulee tuolta valtameren takaa.

Mutta kun jotkut sitä haluavat kuitenkin juhlia/pelleillä, niin siitä vaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 08:51

en oikeen mitään.. ite en juhli sitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.10.2009 - 09:02

Ei mitään merkkitystä koko juhlalla. Enemmän se meilläpäin näkyy noissa koululaisten karkeloissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 11:01

Ei mitään, se on jenkkitouhua ja voisi myös siellä....kaikkea amerikkalaista ei tänne kannata kopioida. Jos halloween on nyt tulevana viikonvaihteena, meillähän on pyhäinpäivä ja se ei ole mikään "kaupallinen sekoilujuttu" kuten halloween.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 12:30

ei ole koskaan kuulunut minun juhlintaani , mutta nyt pyhäinmiesten päiväksi eli perjantaina vien kynttilän haudalle ja laitan havunoksia kanervien seuraksi ...sit vaan kotona oloa ,ihan normaalisti saunoen ja rauhassa oleskellen..no kutimia en tiettykään unhoita silloinkaan...paitsi saunassa ne pitää jättää ootteleen olkariin...muuten ei mitään halloweenii sen kummoisempaa vietellä täällä mäenkukkulallakaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 13:10

Ihan turhan päiväinen hömpöttely juhla. Amerikasta varmaan irvitty koko juttu. Meillä ei vieltetä tommoisia juhlia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.10.2009 - 14:12

Aivan yksi ja sama minulle koko juhla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.10.2009 - 14:18

Ei mitään virkaa koko juhlalla. Ei oikein sovellu suomalaiseen tyyliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 14:54

Tämä amerikkalaisten hössötys olisi saanut jäädä rantautumatta Suomeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 16:02

Amerikkalaista hömppää,lapsista varmaan mukavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 16:47

Pärjään samallatavalli ilman tuota hömpötystäkin. En edes tiennyt että nyt on taas se aika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 19:00

Länsimaista hapatusta,phyi sanoi kettu pihlajanmarjoista.Yks turha kekkeri,työn raskaan raatajana niinkuin moni muu ;-§

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 19:07

Ei kolahda minuunkaan. Haudoilla käyminen ja rajan taa siirtyneiden muisteloaikaa kylläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 20:02

Pyhäinpäivä on haudoilla käymisen aikaa. Sytytän kynttilän haudalla ja kerron terveiset. Siinäpä se.

Halloween ei istu minun ajatusmaailmaani, mutta jos joku sitä haluaa viettää, viettäköön. Ei asia minua kostuta, eikä minulta ole mitään pois....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 17:31

Amerikantauti joka ei ole onneksi tämän pahemmin levinnyt Eurooppaan

(niinhän sitä sanottiin aikoinaan Valentin's Day eli ystävänpäivästäkin)