Mitäs mieltä Napsut,jos Suomen musliminaiset pukeutuisivat kaiken peittävään burkaan?HS:Burka hämmentää Eurooppaa/linkki ei löyt.

Suomessa muslimien osuus väestöstä 0,8%,Ranska 10%,Hollanti 5,4% yms.Monissa maissa mietitään,pitäisikö burka kieltää?

Lisätty: 27.10.2009 - 11:00

Burka on kaiken peittävä musliminaisen asu,silmikolla varustettu kaapu peittää kantajansa päästä jalkoihin.
Niqab jättää silmien ympäristön paljaaksi.Niqabia voidaan käyttää myös erillisen silmät peittävän hunnun kanssa.
Hijab,musliminaisten tavallisin päähine.Tyypillisin Euroopassa pidettävä hijab on suorakulmion muotoinen huivi,joka peittää päälaen,hiukset ja kaulan,mutta jättää kasvot paljaiksi.
.

Lisätty: 27.10.2009 - 14:56

Loistavaa jumppis,oletko joku HSn agentti;enkä osta,mulle tulee paperilehti ja jos sä laitat linkkejä Napsuun,niin ovat tasan onnen lahjat,eiks jeh?

Avainsanat: burkakeskustelu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.10.2009 - 18:49

Eihän niitä musliminaisia paljon Suomessa ole...
Kerran olin saada pas....ei kun kakkahalvauksen Frankfurtin lentokentällä. Jouduin kiirehtimään koneenvaihdon takia terminaalien välillä. Tuohon juoksumatkaan kuului myös 1 hissimatka. Olin selin avautuvaan hissinoveen ja kun käännähdin mennäkseni hissiin, niin minulta oli tulla ns. "harkko lahkeeseen".
Hissistä tunki ulos sysimustaan burkaan pukeutunut nainen. Burka oli ihan musta ja kun kasvot/silmätkin oli peitetty tiheällä mustalla verkolla, niin kyllä siinä tällainen maalaismies säikähti.

Kysyjän kommentti

Näin on,sitä paitsi ovat puolisokeita,kun eivät näe sen verhoilun takaa mitään.Miumaun mielipide
romaaninaisten kauniista pukeutumisesta,ei voi verrata bukhaan,joka peittää silmät ja täten kaiken,mitä ihmisen päässä kulkee taikka ei kulje.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.10.2009 - 10:21

niin se on heitin tapansa, mut kyl minuu hämää ne naiset joilla on silmätkin peitos , en kylläkään koskaan ole sellaisen henkilön kans jutellut , mut ois varmaan outoa, kun ei näe silmiä , eikä kasvoja saatikaan ilmeitä...niin sellaisen henkilön kans jutustella ...minusta ainakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 10:24

Minun puolesta saavat pukeutua miten vaan, toisaalta se olisi vaan virikkeitä antavaa muista kulkijoista, ei kaikki tarvitse olla samalla tavalla pukeutuneita, pukeuuvathan romaaninaisetkin
kauniisiin meikkoihinsa, se on ihan hyvä asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.10.2009 - 10:42

Jokainen kunnioittaa uskontoaan. Mutta joskus sen noudattimen menee liiallisuuskiin. Mutta tuosta vinkkinä. Asupakko naisille kapakki- ja laivareissulle: pitkä väljä kolttu kaulasta varpaisiin, saattaisi ne raiskuastapaukset hieman vähentyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 11:46

Kyllä se linkki on täällä, osta, osta, liukuaikaa.

www.hs.fi/verkkolehti/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 13:05

Joitain sellaisia täysin pimitettyjä olen Suomessa nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.10.2009 - 13:26

Johan heillä on melkoisen peittävä vaatetus ilman silmikkoakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 22:51

uskokaa tai älkää, mutta yhtenä aamuna näin tuossa Siltamäen kohdalla pururadalla viilettävän kohtalaista vauhtia sellaisen täys-burkhan, adidakset vaan vilkkuivat sieltä helmojen alta

- aloin olla vähän epävarma, muistinko aamulla ollenkaan herätä -