Mitä oikein tarkoitta kun joku ihminen sanoo että hänellä....

...on "Kettumainen olo" tai "Nyt ketuttaa"

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.10.2009 - 10:10

no sehän on sellainen piiloilmaisu vähemmän salonkikelpoiselle ilmaisulle V****mainen olo tai v***ttaa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.10.2009 - 10:12

tai onkos jotain kieroa mielessä ...kettuhan on tunnetusti ovela otus.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 10:17

Yhdistän sen kaiken maailman potutukseen,VVn mainitsemat fiilikset sekä kyllästymiseen,kaikkeen tai johonkin tiettyyn asiaan,toimintaan yms.tosiaan salonkikelpoinen ilmaus,nätti jopa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.10.2009 - 10:31

Samaa tunnen kuin kanssasisareni. Mutta jotenkin hieman väärä ilmaisu, eikös kettu ole luonteeltaan viekas ja ovela, kuinka sitä voi ottaa pattiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 11:59

Vähäviisashan sen hienosti ilmaisi. Näin se on.
Tuleepa joskus itsekin käytettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 12:39

Silloin on oikein kelju ja vihainen olo. eli minäkin joskus janon jos oikein kamalasti suutun et nyt tuli kettumainen olo et ketuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.10.2009 - 13:24

Ja minua silloin hatuttaa kun toisia ketuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 14:30

Siis niin paljon keljuttaa, ettei voi sanoin kuvata muuten kuin, että kylläpä on v*******nen olo!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.10.2009 - 14:57

v*tuttaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 16:20

On silloin tosi huono päivä, näin lievästi sanottuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 17:24

Keljuttaa, ketuttaa, hatuttaa tai v...ttaa lienevät kaikki harmistuksen ilmaisuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 08:57

ärsyttää kovasti joku asia