Mitä semi tarkoittaa? Esim: "Semi hyvä juttu"

Esim: \"Semi hyvä juttu\"

Avainsanat: semi slangi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.07.2008 - 15:49

Semi tarkoittaa: lähes, melkein. Siis sellanen ei paha ei hyvä jutska, luulen ma.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.07.2008 - 18:54

vastaus löytyy Suomi-Englanti-Suomi -sanakirjasta.
semi = (liite) puoli-
semihyvä on siis puoli hyvä. melko hyvä. aikalailla hyvä. ihan ok.

[Ylläpito muokkasi vastausta 20.7.2008 klo 19:10]
[Muokkauksen syy: Ei herjausta, kiitos.]

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2008 - 16:27

Semi=on myös sekoitus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2008 - 21:12

semi- etuliitettä käytetään varsin monessa yhteydessä tarkoittaen puoli- ,esim: semi conductor = puolijohde, semi auotomatic = puoliauotomaattinen jne.

From Wikipedia, the free encyclopedia

Wiktionary, the free dictionary.Semi- is a Latin prefix to a verb, noun, or adjective meaning "half". Some compounds formed with it are often abbreviated to simply "semi" in appropriate contexts:

Semi-automatic firearm
Semi-trailer truck (UK: articulated lorry)
Semi-submersible, a watercraft
Semiquaver, the time interval in music (UK), which is half the length of a quaver
Semi-detached house, a type of housing
Semi or semis, in financial news, often used to refer to the semiconductor industry or the corporations therein
Semi-formal, (esp. high school) dance
Semi-final, of a knockout competition

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2008 - 16:00

Tulee mieleen semifinaali. Kai se on sitten melkein voitto... n___n''

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.03.2009 - 16:40

Semi tarkoittaa "Ihan ok" tai "Normaalia"