miten valokuvia pienennetään ennen edelleen lähetystä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.10.2009 - 21:41

Kun olen klikannut kuvien tiedostokuvakkeet sinisiksi ja lähetän niitä sähköpostissa vastaanottajalle outlook express ilmoitaa että kuvat pienennetään. Ne menee 640x480 kokoisina ellen valitse onko muita vaihtoehtoja tai siihen suuntaan, voin valita koot 800x600 tai 1024x768 tai alkuperäinen. Väli koot molemmat miellyttävat varmaan katelijan silmää jo. Suurin koko taas on sähköpostia kuormittava varsinkin jos kuvia on paljon. Alkupäiset jäävät entiseen kokoonsa koneellesi.
Keskikoot on tulostettavissa paperille siedettävinä, pienin taas on melkein postimerkki, riippuen vastaanottajan näytön resoluutiosta.......

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 26.10.2009 - 20:55

Mihin tarkoitat lähettämisellä. Valokuvafirmaan vai skannaten jollekin? Minulla taitaa olla skannerissa kysymys minkä kokoisena haluan kuvat lähettää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2009 - 21:15

Konstiahan on kymmeniä. Itselläni on monta eri kuvankäsittely ohjelmaa Adobe Photoshopit on erittäin hyviä, niitä joitakin perusohjelmia on saatavilla netissä ilmaiseksi. Ammattiohjelmat taas on erittäin kalliita. Katsele netistä nimellä kuvankäsittelyohjelmat. Niitä tosiaan on paljon, en tiedä taitojasi niin on vähän vaikea neuvoa. Joissakin sähköposteissa on automaattinen kuvan koon pienennys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 08:31

Joku, taisipa olla tuo Jumppis, antoi joskus tämän linkin ilmaisiin kuvankäsittelyohjelmiin:

koti.mbnet.fi/hamppi/kuvanka...ttely.html