Onko Suomi maailman vaurain maa? Näin väittää brittitutkimus.

www.hs.fi/talous/artikkeli/B...5250289301
www.ft.com/cms/s/0/54fd57dc-...ck_check=1

Avainsanat: suomi vauraus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.10.2009 - 13:10

Kyllä meillä on varmasti monet asiat paremmin kuin muilla, tuskin kaikki.
"ndeksi arvioi maiden hyvinvointia ottamalla huomioon kansantalouden rakenteet, yritteliäisyyden ja innovaatiot sekä demokraattisten instituutioiden toiminnan. Indeksissä painottuvat koulutus-, terveys-, turvallisuus- ja hallintokysymykset. Indeksiin vaikuttavat myös kansalaisten vapaudet ja heidän sosiaalinen pääomansa."
Siinä mainittiin mm demokratian ja hallinnon laatu.
Joko on kaikki unohtunut vaalirahakohut ym jutut.?
Monet oli vaatimassa uusia vaaleja ja uutta hallitusta ja nyt ollaankin sitten huipulla?
sosiaalinen pääoma- voisko joku suomentaa?

Hyvä Suomi! Hyvä Maailma , kaikki asiat on hyvin, me näytämme teille esimerkkiä. Kaikessa.!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.10.2009 - 10:34

Artikkelin luettuani tulin siihen tulokseen, että on, kun mittarina käytetään muutakin kuin bruttokansantuotetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2009 - 10:52

kyllä se on vain uskottava ,niin mahdottomalta kuin se kuulostaakin,,on taas mukava asua suomessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2009 - 10:56

Pitäisköhän tarkistaa omia asenteita,nyt lukemisen jälkeen...jos ne niin sanooa,viisaat Itämaan tietäjät.Vauraita ollaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2009 - 11:17

Tieto on valtaa ei raha. Suomesta ei puutu tietotaitoa.
Olen täysin samaa mieltä tutkijoiden kanssa.

Jo 70-luvulla tekninen johtaja työpaikassani terotti samaa asiaa, me ollaan vahvoilla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2009 - 12:18

Myös ajatustapoja ja asenteita voi tuulettaa ja vaihtaa freesimpiin näkemyksiin seuraamalla vaikkapa Pasilaa ja Kyösti Pöystiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2009 - 18:43

siis ne puheet lottovoitosta ei ollutkaan tyhjää suunpieksäntää,
no tiedetiinhän me se tutkimattakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.10.2009 - 19:35

Jos olisi, en minäkään olisi tässä tilanteessa missä olen, työttömänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.10.2009 - 02:27

no jaa,brittien mielestä nyt sitten ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 14:41

Sosiaalinen pääoma= valmius/taito hoitaa asioita. Sosiaaliset olot ovat kehittyneet.