Miten napsuun saa profiilikuva?Ja mistä?Vaikka piirretyn kun en hallitse näitä ja kuvia on vain fb:ssa.

Lisätty: 26.10.2009 - 16:03

Taidanpa odotella niin kauan kun tytär tulee käymään ensi kuussa....kyllä sen verran sain sekaisin koneen yrityksilläni....;O

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.10.2009 - 10:49

Ei näy profiilikuvaa vielä Tertsillä! Yllä on siirto-ohjeet, mutta kuva kannattaa rajata ja pienentää esim kokoon 100x100 ensin valmiiksi.
Napsun suurimmat sallitut mitat ovat 85x85 ja suurin sallittu tiedostokoko 30 kt.
En tiedä paljonko olet kuvien kanssa touhunnut tietokaneellasi? Osaatko siepata kuvan ja tallentaa sen?
Ilmaisia kuvankäsittelyohjelmia: koti.mbnet.fi/hamppi/kuvanka...ttely.html
Itselläni on: www.irfanview.com/ ja languages suomi.
Sillä on helppo muuttaa kuvakoko, kun muistaa tallentaa erinimellä ettei alkuperäinen häviä.

Kuvatiedostossa kannattaa pitää kansio esim. profiilikuvat, josta on helppo käydä vaihtamassa halutessaan.
Kuvankäsittely ohjeita on monia, tässä eräs: www.pikseli.fi/digifaq/4_ohjeet.html

Kysyjän kommentti

Varmasti hyvin neuvottu,mutta ei näillä taidoilla osata noin monimutkaisia asiota......Noo,odottelen kun jälkikasvu tulee käymään ja varmaan laittavat tai kädestä pitäen neuvovat!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 25.10.2009 - 22:02

Kun löydät jonkun kivan kuvan, niin tallenna se nimellä omiin tiedostoihisi. Sitten tulet tänne, menet oma napsu, muokkaa profiilia ja selaa. Haet sen kuvan jonka olet kopioinut ja tallentanut sinne, klikkaa sitä ja avaa. Näin se muistaakseni menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2009 - 22:27

Idaltahan ohjeet tulivat,voit käyttää omia kuviasikin,niinku huomaat monilla on profiilikuva ja vaihtelevat niitä tiuhaan ettei pysy hitaampi mukana.Pitäisköhän vaihtaa ekan kerran,mutta sitten en osaa kirjoittaa omia juttujani eri kuvalla kuin nykyisellä,vaikea pulma,eiks vaan?
PST!Se onpi muuten "muokkaa tiliä" missä lisäät/vaihdat kuvaasi ja sitten lähetä.1ssä-muokka-
profiilia voit lisätä infoa itsestäsi.

Lisätty: 25.10.2009 - 23:13

Joo,en tunnistanut itsekään,rupesin vastailemaan omiin kyssäreihin ja ihmettelin,mikä ihme tyyppi toi on!?! ...muuten siihen imageafteriin kannattaa suhtautua vähän varauksella,taitaas olla iso pyöritettävä,mun masina yski aika kovasti,lopetin sivun avaamisen ,kun kesti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2009 - 22:55

Pate heti kuva takaisin, ei sua tunnista tollasena harmiksena, totteli alta minuutin, hienoa

niin tuohon kysymykseen, jos otat kuvan jostain muualta kuin omista kuvistasi, varmista että sitä on lupa käyttää

vapaasti käytettäviä löytyy esimerkiksi : imageafter.com/#