Miksi muuten kahvi pitää keittää...

...eikös lopputulos olisi sama kuin ottaisi puoli kupillista pelkkää kahvijauhoa?
Tietysti moni katsoisi minua vähän silmät pyöreänä että mitä tuo ukko nyt tekee.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.10.2009 - 17:23

Olisiko kahvista saada aromit talteen ja nauttia se juomalla lämpimänä.Taitanee olla pitkä perinne.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.10.2009 - 17:24

Ei kahvia keitetä, ainoastaan kiehautetaan. Tosin en ilman vettä viitsi kahvia nauttia?
Suodattimessakin keitetty vesi ottaa värin mukaan taroista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.10.2009 - 17:27

Aromien takia se varmaan kiehautetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2009 - 17:44

Aikas kitkerää on ilman keittämäti,porot suussa purskuttaen,sitten on vielä tukehtumisvaara jos on kovin hienoksi jauhettua kahvia,ehei älä ers kokeile miumau,keitä mieluummin vesi ja sekoita siihen sekaan jauhot ja NAUTI AROMIN KANS!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.10.2009 - 18:19

Kuivaa olisi niitä kahvijauhoja mutustella. veden kera menee liukkaammin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2009 - 18:22

veteenhän vasta ne maut ja aromit liukenevat, kauan saisit kuivia puruja mussutella ennenkuin niistä vastaavaa saisit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2009 - 18:43

Sama homma teen kanssa? Teepussi suuhun ja naru suupielestä roikkumaan! ;=))

Lapsuudenkaverini Kari oli aikoinaan koululääkärin tutkimuksissa. Lääkäri kysyi hyvin ystävällisesti : " Onko Kari kiltti poika ja syö joka aamu kaurapuuroa?"

Kari ei osannut sanoa "ärrrää", niinpä hän vastasi selvällä äänellä ärrää sorauttaen: " EN SYÖ KUN RRRLLYYNIÄ !"
Kari ei nimittäin oikeasti syönyt kaurapuuroa, vaan söi niitä kauraryynejä kuiviltaan, sellaisenaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2009 - 20:02

En tiedä enkä ymmärrä miksi kahvia pitää keittää ja juoda, itselleni tulee jo pelkästä kahvin hajusta, saatikka sitten juomisesta kamalan paha olo!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2009 - 20:52

minäkin luulen että siitä saadaan aromit kahviin.Jos ei keitä niin ei siihen saa mitään makua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2009 - 09:03

Uuttaminen riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2009 - 10:40

Keittämisestä puhutaan vaikka vähän toisin se valmistetaan. Nuotillakin vain kiehautan kolmasti, sillai, että se kuplahtaa kolome kertaa..