Huomaatko joskus tiedostamatta vetäneesi roolia jollekin?Tunnustatko kenellekään?

Duunissahan se on usein varsinaista kansallisteatteria,mutta vapaalla...

Avainsanat: tiedostamatta rooli-suoritus huomaamattasi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.10.2009 - 21:58

Elämä on yhtä suurta teatteria, jossa jokaisella on jokin rooli. On meistä itsestämme kiinni keitä kutsumme omaan näytelmäämme ja minkä roolin heille annamme. Tämän luin eräästä "elämäntaito"oppaasta. Kyllä minullekin kieltämättä joskus tulee eteen tilanteita, joissa roolia vetämällä pääsee toivottuun lopputulokseen. Mutta kyllä se on enemmänkin epävarmuutta omasta itsestään kuin omaa valintaa... luulisin...

Kysyjän kommentti

Hmmmm,mä lähinnä tarkoita nimenomaan työaikana ja itse olen asiakaspalvelussa;on todella pakko vetää määrättyä roolia,mikä ei ole missän yhteydessä itseluottamuksen ym.kanssa,vaan käytännön seikka.Pokka on pidettävä,makso mitä makso,sillä ihmiset on niin...en nyt löydä tarpeeksi siistiä sanaa.Olen just palannut "suurelta näyttämöltä" relaamaan itsekseni seuraava aensi-iltaa varten.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 25.10.2009 - 12:06

En tiedostamattani mutta tietoisesti kylläkin muutamalle henkilölle. Sinulle ja muutamalle kaverille sen tunnustan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2009 - 12:54

vedän vain jumppiksen roolia ja tietoisesti kaikille tasapuolisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.10.2009 - 13:34

Tämä koko elämä on yhtä roolia. Toiset hallitsee sen paremmin, toiset huonommin. Itse kuulun siihen joukkoon, joka ei osaa roolinvetoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2009 - 14:47

lienee aika normaalia että elämämme koostuu hyvinkin monenlaisista rooleista, ei kai siinä mitään erityistä, joskus kyllä voi epähuomiossa jäädä väärä rooli päälle, se saattaa johtaa vähän noloihinkin tilanteisiin

kun on esimerkiksi päivän vetänyt valmentajan roolia ja kotiin tultua jatkaa samoilla nuoteilla, tuppaa tulemaan palautetta melko sassiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2009 - 20:23

Roolia?
Rehellinen vastaus kysymykseesi: Kyllä joskus on ihan pakko. Jossakain asiassa/tilanteessa pelottaa niin pirusti tai on itse "ihan pihalla" mutta pakko on vaan tsempata kanssakulkijoita tyyliin : kyllä tästä selvitään ja kyllä tää onnistuu.... ja toimii vielä mokoma.

Haistan kyllä vastapuolen "roolileikit" välittömästi ja se saattaa ärsyttää useasti. Yleensä jos joku oikein kovasti yrittää olla jotakin muuta kun on - se saa minut usein vähän epäluuloiseksi.

Tietysti pitää olla korrekti ja hyväkäytöksinen - ei pidä sotkea tätä siis huonoon käytökseen mutta kyllä ihmiset ovat lähes poikkeuksetta parhaimmillaan silloin kun ovat ihan "omia ihtiään".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2009 - 09:10

Rooli on välttämätön työasioissa mutta ei vapaa-ajalla. Toki esim. puloluetoimintaan osallistuvana on oltava jonkinlainen rooli eli mietittävä asioita tarkkaan yms. Tietoisesti tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.10.2009 - 02:30

Töissä ainoastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 16:45

Aikanaan vedin rooleja , kun asuin kotona.Olen sellaisesta rikkonaisesta perheestä, jossa äiti luuli olevansa maailman keskipiste.