Kukitatteko kieloja jouluksi? Onko nyt oikea aika kaivaa juurakot maasta?

Lisätty: 24.10.2009 - 17:41

katso:viherpiha kielon hyötö. Upeesti onnistuu. Parhaiten kun kaivat juurakot puutarhakieloista,niissä on enemmän niitä kukkasilmuja, jotka näkyvät heti kun nostat kielon juurakon ylös maasta. Hieno tuoksu. Olen antanut jouluna tutuille.

Avainsanat: joulukukat kielo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 24.10.2009 - 15:23

Voiko niin tehdä? Miten se oikea oppisesti tapahtuu? En nimittäin ole koskaan ajatellut että noinkin voi tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.10.2009 - 16:59

Entäpä, kun ne kaivetaan maasta ylös,mihin ne joulun jälkeen sitten joutuvat, kompostiinko?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 17:40

No voi että. En ole miekään ennen tuollaista ajatellut...kiitos vinkistä, mutta miten raaskisi kaivaa maasta...en taida sittenkään. Tulppaanin sipuleita vois kyllä laittaa ruukkuun kellariin ja ottaa sitten ennen joulua sisälle, mutta paljonko ennen joulua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 21:20

Täytyy sitten muistaa että luonnon kielo on rauhoitettu. Jos joku ei sattuisi muistamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2009 - 01:39

Jouluna ollaan niin niin pitkällä ettei kielo kasva, en edes yritä viedä mukana, tulis vaan turhaan ikävä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 12:55

En, olen allerginen kielon tuoksulle.