Miksi kissa pissii huoneen nurkkaan?

Siis tää nurkkajuttu ei ollu se olennainen asia, vaan miksi 1-vuotias uroskissa aina
silloin tällöin pissii olkkarin ulosvievän oven nurkaan? Voi mennä kuukauden et tätä ei
tapahdu ja sittten voi olla esim. 4-5pv peräkkäin et näin käy (rassaa), kodis asustaa myös naaraskissa, josko se tähän asiaan vaikuttaa, mut tiedoks vaan (alkaa käydä pattiin). Toivon myös asiaan "korjausehdotuksia"? Kiiitoooos jo etukäteen.

Lisätty: 19.07.2008 - 21:44

Edellinen kissasisaruspari eleli meillä noin 18v, eikä ongelmia ollut, mutta nyt on tämän kollin kanssa.
Saattaa olla, että kun yrittää pitää sisäkissana, niin osottaa mieltään tällain. Olen kuullut, ettei leikkauskaan aina auta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.07.2008 - 13:40

Se luultavasti merkkaa reviiriään. Tai sitten se on mielenosoitus. Jos se on tyytymätön jostain, esim. jos hiekkalaatikko ei ole tarpeeksi siisti. Meilläkin on yksi kissanentu, ja se saa puolessa päivässä laatikon täyteen, että se on siihen tyytymätön tai sitten siellä ei ole tarpeeksi tilaa. Erään rouvan kissa jätettiin matkan ajaksi hoitolaan, ja kun se tuotiin takaisin, se meni suoraan sohvalle ja pissasi siihen, koska se oli loukkaantunut siitä että se oli jätetty yksin. Vai oliko se kani...? No, kuitenkin, kissakin voisi tehdä niin. Lainaa kirjastosta pino kissakirjoja, sieltä ainakin löytyy vastaus.

Lähteet:
kissakirjat

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.07.2008 - 07:17

Olisko kissalla kiusaustarve?Jos kohtelet kissaa epäkohteliaasti niin kolli kyllä kostaa tai sitten olisko rako oven välissä josta tulee kiinnostavaa hajua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2008 - 17:06

voihan kisat leikata, sen tekee eläinlääkäri

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2008 - 16:42

Varmasti merkkaa reviriään.Mutta kyllä sen olisi opittava sisäsiistiksi.Leikkauta se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2008 - 17:13

Se merkkaa reviriään. Meillä oli samanlainen kissa. Edes leikkaus ei aina auta, koska toisilla kissoilla vaan hormoonit hyrrää enempi kuin toisilla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2008 - 20:25

Merkkaa reviiriään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.09.2008 - 22:02

Kuten huomasit: merkkaa. Jotta saisit epätoivotun käytöksen loppumaan voit koittaa seuraavia: Pese kissan pissa-astia kloritella (kissa reagoi kloriten tuoksuun niin että koittaa peittää sen virtsaamalla, joten se ohjaa kissaa astialle). Älä koskaan pese lattiaa kloritepohjaisilla tuotteilla. Osta Feliway-haihdutin. Se maksaa aika paljon, mutta koska se tuottaa feromonin kaltaista ainetta kissan haisteltavaksi, niin kissa tuntee ympäristön omakseen eikä tarvetta merkkaamiseen synny. Sit sen kissan tosiaan voi leikkauttaa, kuten monesti jo saitkin lukea. Kiinnitä myös tarkka huomio siihen miten huomioit kissojasi. Ethän juttele vain toisen kanssa, silittele sitä joka tulee itse tarjolle jne. Itselläni oli syrjään vetäytyvä kolli joka merkkaili, mutta kun aloin lempeästi opettaa sitä sylikissaksi niin johan loppui merkkailut. Voimia.