Oletko nukkunut yötä laavulla tai kodassa?

Avainsanat: laavu kota

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.10.2009 - 19:28

Kerran piti äijien kanssa mennä laavulle, mutta ne oli kaikki varattuna, menimme puuvarastoon.
Ensin piti tietysti tyhjätä se.oli vähän ahdasta.

Lisätty: 23.10.2009 - 19:34

Ja erään kerran olimme kauan sirren Liettuassa meren rannalla retkellä ja tarkoitus oli pystyttää laavu ja teimme nuotion, silloin olimme huolettomia poikamiehiä, mutta kuinka ollakaan olimme väärällä alueella. Se oli kansallispuistoa ja vartiat käskivät poistumaan, mutta pakustamme loppui löpö, mittari oli näyttänyt väärin.
No saimme jäädä sinne yöksi, mutta ei tulta. Oli hieman kylmä yö ja kallio tuntui kovalta patjalta.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Tasan ei ole käynyt onnenlahjat yrityskerroilla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.10.2009 - 19:42

kesällä -66 käytännöllisesti katsoen pari kuukautta, valuttiin pikku hiljaa Hetasta Sodankylän kautta Rovaniemelle eikä siihen retkeen montaa sisä-yöpymistä mahtunut

sen jälkeen on keksinyt monia muita tapoja kiusata itseään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.10.2009 - 19:54

Molemmat kokematta. Enkä taida enään kokea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 20:04

Ens viikonloppuna nukun laavulla. Kalastaen ja nauttien luonnosta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 20:06

Kyllä olen talvisaikaankin yöpynyt laavulla, louteessa ja kallioluolassakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 20:55

en ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 21:23

Molemmat on koettu ties kuinka pitkiä aikoja. Myös louevaate on tuttu.
Ruunaankoskilla oli Lieksalainen vanha mies mukana kareissulla. Ukko otti huovan kotoaan lähtiessä kainaloosa ja kirveen toiseen käteensä. Oli hyvillään että pääsi vielä kalareissulle mukaan. Ilta kun hämärtyi ukko levitti huopansa tulihtan viereen maahan ja alkoi kuorssata. Ei kelvannut loukeella tila, aamulla oli kahvi valmiina kun heräsimme verkoille.
Kotimatkalla autossa hoki että oli mukava kun pääsi vielä Ruunaalle kalaan. Siinä oli askeettiseen elämään tottunut ukko ja antoi monta hyvää neuvoa luonnossa selviämiseen.

Lähteet:
www.napsu.fi/matkailu/matkak...aivalkoski

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 22:00

Yötä en ole laavulla viettänyt, mutta talviaikaan laavulla ollunna Aulangon saares kun mukelot oli pienii, retki sinne, ja makkarat paistettiin siin sitten ja eväät mukana, kuumaa kahvetta ja mehua termaris retkieväänä, ja se notskin teko pojista varmaan se jännin osuus, mutta maistuhan ne eväätkin tosi hyvältä aurinkoisessa lumisessa kevätsäässä... muistaaavat vielä aikuisenakin kuin kivaa oli...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 22:22

en enkä nuku:) sen verran olen jo mukavuudenhaluinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 22:24

Joskus olen jossain pohjois-norjassa ja se oli upea elämys jonka muistan aina!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 23:03

En kummassakaan ole nukkunut, mutta aikoinaan lautamökissä yövyttiin ei tainnut olla mitään lämmitystä, kaikki vaatteet päällä ja taisi olla pari täkkiäkiä pakkasta aamulla -7.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 05:11

molemmissa olen nukkunut myös talvella,ei ongelmia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 11:16

En nukkuisi kummassakaan. Sitten voisin ajatella, jos olisi ihan pakko, jos koirani vielä eläisi.Koiran vieressä on turvallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 07:32

Laavulla kyllä ja ihan pääkaupunkiseudulla. Kun saa nukkua metrin korkeudessa ja on katto päällä niin aika telttamainen olo tulee. Vielä nuotio edessä ja lämpöä riittää.