Mikä ero, kumpi parempi? Windows 7 päivitys Vista premiumiin vai Windos 7 home premium asennus tuhjään koneeseen?

Lisätty: 23.10.2009 - 17:33

Kiitos vastauksista, taidan odottaa puoli vuotta ja ostan uuden koneen jossa windows 7.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.10.2009 - 13:59

EN ole asiantuntija , muuta vastaan silti .
Veikkaisin jälkimmäistä , eli asennusta tyhjään koneeseen, ettei tule ohjelmien yhteensopivuus ongelmia.
Mutta sitten pitää asenntaa kaikki ohjelmat uudestaan.
No katotaan mitä muita mielipiteitä tänne tulee.

Lisätty: 23.10.2009 - 14:27

www.mikropc.net/kaikki_uutis...304066.ece

Lisätty: 23.10.2009 - 18:40

Lisäys MikroPC 10/2009 s 21- :
" Helppo päivitys

Sinulla on siis vihdoin Windows 7 käsissäsi. Mitä seuraavaksi? Joissain tapauksissa päivitys on niinkin helppoa, että lyöt dvd:n koneeseen, naputtelet koodin ja odotat noin 45 minuuttia. Tämä on niin kutsuttu in-place-asennus, jossa omille tiedoille ei tapahdu mitään. Sinun ei siis välttämättä tarvitse varmistaa tiedostojasi, vaikka se on ehdottomasti suositeltavaa" ,"32- vai 64-bittinen?

Vaikka sinulla olisi kohtalaisen uusikin Vista-kone, et välttämättä saa käyttöösi parasta versiota Windows 7:sta. Se johtuu siitä, että sinulla on 32-bittinen järjestelmä. "
lainaus lehden nettipalstalta
Anteeksi kirjoitus virheet. Suomi on äidinkieleni ,vaikka ei aina siltä vaikuta.

Lähteet:
www.mikropc.net/kaikki_uutis...325789.ece

Kysyjän kommentti

Näin tein mutta päivitys kesti 13 tuntia + 1 tunti seiskan asennus, ongelmia ei ollut.
t. veinari

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.10.2009 - 14:46

Tyhjään koneeseen. Ota tarvittavat tiedostot talteen ennen tyhjäämistä.

Lisätty: 23.10.2009 - 18:39

Itse käytän vielä XP:tä. Hastala Vista! Malta mieles, jos ei oo ihan pakko!

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 23.10.2009 - 16:46

Windows 7 päivitys Windows vistaan?
Käsittääkseni Windowsit on suunniteltu niin, että upgrade(päivitys) onnistuu vain vanhemmasta käyttöjärjestelmästä uudempaan eikä päinvastoin. Näin ainakin oli ennen, kun yritin "päivittää" vistaa xp:ksi, moinen onnistui ainoastaan uudelleenasennuksella bootista, kun ensin sääteli BIOSin boot device asetuksia.

Suosittelen jälkimmäistä, mutta kismetin kommentista poiketen yhteensopivuusongelmia tulee olemaan paljon _ENEMMÄN_, kun vistan kanssa.. Koska Sevenin käyttöliittymään on ehditty tehdä vasta vähän sovelluksia joudut ainakin aluksi asentamaan ohjelmistoista "vista versiot" jotka toimivat täydellisesti/jotenkuten sevenissä, mutta ajan kanssa tilanne tasottuu koska seven on tulevaisuutta ja sen yhteensopivuusongelmat häviävät kertaheitolla kun miljoonat ottavat sen käyttöönsä.

Kannattaa varmistaa, että tietokoneesi komponenteille (emolevy, äänikortti, näytönohjain) löytyy ajurit jotka tukee Seveniä, koska et voi asentaa esimerkiksi näytönohjaimeesi vistan ajureita, jos sinulla on Seven. =)

Toivottavasti tästä oli apua, viestittele pm jos kaipaat lisätietoja.. Anteeksi, jos viestini on vaikeaselkoinen. :P

Lisätty: 23.10.2009 - 16:49

Seven on myös kevyempi ja kehittyneempi, kun tietosyöpön maineen saanut Vista.. Tästä ei tietenkään ole haittaa, jos koneessasi on paljon tehoja. Itselläni on tällä hetkellä Vista, mutta meinaan päivittää Seveniin kun roposia on riittävästi ja ajuriongelmat parantuu.. Emolevyni ei vielä edes tue seveniä. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 19:17

Älä laita mitään noista, jos et halua ongelmia itsellesi. Xp on ainut toimiva ja kaikkilla laiteajureilla varustettu versio. Windows 7 on vielä beta testauksessa ja sitä nyt ei ainakaan kannata asentaa.