Nytkö tulevana viikonloppuna siirretään kelloja?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.10.2009 - 23:03

"Kesäaika alkaa EU:ssa maaliskuun viimeisenä sunnuntaina kello 3.00 yöllä, jolloin kelloja käännetään tunti eteenpäin, ja päättyy lokakuun viimeisenä sunnuntaina kello 4.00 yöllä, jolloin kelloja käännetään tunti taaksepäin"

ja kun edessä on lokakuun viimeinen sunnuntai, niin onpa taas aika käännellä niitä viisareita - päästään normaaliaikaan

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.10.2009 - 21:50

Kyllä hyvinkin,aina juhannusta kohti,edellistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 22:01

Ei,kyllä ne omilla paikoillaan saa hyllyissä olla....Mitäs niitä nyt siirtelemään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.10.2009 - 00:01

Siirrän vain olohuoneen seinäkellon. Muut kellot saavat käydä vanhaa aikaa, kun en niistä pahemmin aikaa katso.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 00:41

Se on hyvä toi pateT:n muistisääntö aina kelloa kesäänpäin tai siis juhannukseenpäin,en itse ainakaan muuten olisi oppinut asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 07:42

kyllä, en kyllä tiedä kumpaan suuntaan :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 08:23

Sen kun muistaa, että viisareita käännetään aina kesään päin, niin ei mene väärään suuntaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 08:34

Tuonne kesään päin minäkin aina siirtelen. Tosin osa huushollin kelloista jää siirtämättä. Isäntä pitää huolen videon kellosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 08:51

Taasenhan niitä kelloja käännetään 1 tunti. Tarkennan vielä tuota muistisääntöä sen verran, että kelloja käännetään aina LÄHINTÄ kesää/juhannusta "kohti". Nyt siis käännetään kelloja 1 tunti taaksepäin, koska nyt lähin kesä/juhannus on takanapäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 09:08

Kellonaikaa muutetaan, kelloa itseään ei tarvi siirtää (saa tietysti jos haluaa...).

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.10.2009 - 10:06

Niinhän sitä pitäisi muuttaa aikoja kelloissa - ja myös ihmisillä ja lemmikeillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 11:17

Ei kai niitä paikasta toiseen siiretä. Vaan aika siirtyy taas talviaikaan. Parempi olis kun ei aina vaihettas kellon aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 17:09

mitäh ... ihmettelee , eikös se ollutkan vast ens viikonloppulla ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 18:02

Olisi ihan vaihtelua siirtää makuuhuoneen kello keittiöön, keittiön kello olohuoneeseen, takkahuoneen kello makuuhuoneeseen, vekkari vessaan, rannekello vasemmasta oikeaan ranteeseen.