Mitä tykkäätte pyttipannusta?

www.youtube.com/watch?v=Uudlg_hAbAU
Pyttipannu laulu.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.10.2009 - 19:28

Tämä video kipaleena ei ollut korva- eikä makuaisteja hivelevä... heh... , mut muute pyttis ihka ihanata sapuskata, joskus teen jopa sunnuntairuuaks isommalle porukalle, mut täytyypi 1-2pv ennen keitellä ne pottulat valmiiks, joit siihen käyttää, jos paljon porukkaa, niin laitan ison pitkulaisen uunivuuan uuniin lämpiään ja paistelen paistinpannulla aineosa kerrallaan erikseen, potut, valmislihapullat, prinnsinnakit, sipulit (paljo), ja jokainen pannullinen sitten vuoronperään uuniin tuohon vuokaan (jotta pysyyvät lämpösinä) ja laitan ne eri 'osioihin' jot jos joku ei tykkää jostain näist kaikist, niin voi ottaa niitä mitä haluaa, koska ne on eroteltu 'looseihin', ja tokavimpaks paistan nää ameriiikan pekonit rapsakoiks miedolla lämmöllä ja niistä syntyvä rasvan kaadan paistettujen perunalohkojen päälle sinne vuokaan ja kun kaikki lautasil, niin paistuupi nuo yhelt puolet paistetut kanamunaset... jooo, innostuin taas, sori;) haen serlaa ja pyyhin suupieleni........:D

Lähteet:
oma köökki...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.10.2009 - 17:20

En miä sinu ohjeista pal välit , riittävä ne peruna ja sipulja jos vähä makkara ja vähä lämmitety muna kelpa ja ne sotkeva pannus ja viimestä mahas, eikä kokki haukut , ni helkati hyvä ruuan tekijä o.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 18:00

Sitä tilaan aina mikäli baarissa aterioin. Kotona syötämme tähteet ketulle.

Sorry laulu jäi kuuntelematta mutta jääköön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 18:16

ei ole ihmisen ruuaksi tarkoitettu,sopii ehkä sioille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 18:21

Hyvin valmistettuna, sopivista raaka-aineista pyttipannu maistuu minulle hyvin!
Mielelläni söisin ainakin kerran viikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 18:24

Sehän on se perjantaipäivän ruoka jossa on koko viikon jämät.Otin kyllä varaslähdön ja söin jo eilen.Koko viikon herkut samassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 18:31

siin on niin paljo paras et tee ruokka vaa sielt jääkaapi antimist ja san porukoil et tää o ny si pyttipannuu ..siis vielä ymmärettävästi .. et pyttäris ei ole mitään ohjetta .. kaikki käy mitä keksit itse käyttää pannulla paistumassa ...ja sit vaan njam ....hyvää jos itse tykkäät ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 18:51

Hyvää tietty! Siihenhän kerätään kaikki herkut:perunaa,makkaraa,sipulia,paistettua munaa ja lisäksi tomaattia ja salaattia, mahd.suolakurkkua. Eihän siitä voi olla pitämättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 18:57

Linkkiä en katellut, mut tänään töissä tuli syötyä spydärii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 19:00

Ainakin edullista,ja tulee jämät hyötykäyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.10.2009 - 19:12

Pyttis on yksi parhaimpia pikaruokia joita teen. Hienoa että niin jalo ruoka on saanut oman kannustuslaulun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 19:17

Pyttipannu on herkkua,mutta haluan tehdä sen omista jämistä,muutoin on aika sörsseliä.Sehän on Pohjolan Paellaa,jota syö Suomen lisäksi ainakin Ruotsi(pytt i panna),eiköhän norjalaisetkin väsää omaansa turskasta ;-)

Lisätty: 22.10.2009 - 21:42

Voi vitsi jonin13 sua,nymmullakin valuu kuola,mutta ainoa minkä mä passaan
spyttiksessä on lihapullat,niitä mä en pistä koskaan sekaan kaikenmaailman makkaroita
ym.siksi onkin hyvä että sä erottelet eväät(jos vaikka tulisin pyttipannulle) ;-D

Lisätty: 23.10.2009 - 15:30

Kuuntelin videota osan niinku "yleisestä painostuksesta",mutta se riitti...pliiz ei enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.10.2009 - 19:37

Tykkään kovasti. Ehkä kerran kuussa tulee laitettua ja syötyä. Kananmuna on siinä se paras osa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 19:40

Kuuntelin laulun, mutta pyttipannua on meillä aika harvoin. Hyvää se kuitenkin on ja siihen tosiaankin voi laittaa kaikenlaista. Perunat maustan joko valmiilla perunamausteella tai sit laitan vähän chiliä, pippuria ja maustesuolaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 19:44

No se riippuu mistä aineksista sen valmistaa. Kyllä minä olen tykännyt syödä sitä ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.10.2009 - 20:30

en oikein pidä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 21:02

Olen syönyt sitä viimeksi joskus -80-luvulla Juicen lemppariravintolassa Tillikassa Tampereella. Paikka oli oikein kuuluisa pydäristään, jota Juicekin kuulemma joskus tilasi. Annoksesta ei jäänyt muuta mieleen kuin sen valtaisa koko, ei mahtunut opiskelijatytön vatsaan kuin osa siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 21:23

Kyllä pyttipannu hyvää on varsinkin etikkapunajuurien kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 21:42

tykkään kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 01:33

pelastanut monesta pulasta ja voi olla herkullinen niin monella tavalla tehtynä, mieluusti vakka joni reseptilla, mutta pls. ilman tota musaa