Miten saa pois nimittelyn, nimen lopusta tehtävän sana muunnoksen :sica kääntyy sika ja mamman kultamuru itkee kun hän ei ole sika

mieli tekisi sanoa että tirvase perk..takaisin, tämä pieni ekaluokkalainen tykkää koulusta ja jo eskarissa tämä sama poika kiusasi Jessicaa, ei auta mikään ja Jessica pelkää mennä kouluun ja iltapäiväkerhoon. auttakaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.10.2009 - 18:59

Minulla mummo käski sanomaan " Ei haukku haavaa tee, jollei halol päähä iske."

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.10.2009 - 18:50

Tuttu asia vuosikymmenten takaa ja näin jälkikäteen ajatellen se vaan vahvisti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.10.2009 - 19:08

Miten olisi puhuttelu ja luja kielto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 21:09

Otapa rohkeasti yhteyttä kiusaajan vanhempiin. Kutsu heidät teille kotiin vaikkapa iltateelle, nimittelijä mukaan ja juttele niitä näitä, mutta puhu myös lapsesi nimeen liittyvästä ongelmasta, kuinka se tuntuu sinun lapsestasi kurjalta. Mikäli kiusaaja tutustuu lapseesi paremmin, niin nimittely voisi loppua siihen. Kannattaa yrittää myönteista tapaa ensin, vasta sitten kovempia keinoja, mikäli nimittely vain jatkuu. Jokaisella koululla tulisi olla suunnoitelma kiusaamisen poistamiseksi, sitä mallia olisi voitava käyttää lapsesi (Jessica ?) tapauksessakin. Opettajaakin kannattaa tidottaa ongelmasta, hän voi toimia samansuuntaisesti nimittelyn vähentämiseksi. Lapset eivät aina tajua nimitellessään loukkaavansa toista, se on heistä vain hauska leikki.