Mikä mahtaisi olla 7 vuotiaan pituus ja paino hyvä, nyt on Jessica vähän rajan yläpuolella, muut pikkuihmiset on alipainoisia ja

voin vaan ihmetellä lasten elämää , ja miten sopeutuvat ja rajojen sisällä elävät. paksu tyhmä,
silmälasit professori

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.10.2009 - 14:51

Jos haluaa vertailutietoa, voi käyttää verkkoklinikan paino/pituuskäyrää:
www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/
7-vuotiaalle tytölle "normaalikoko" olisi n. 120 cm (111-130 cm), 22 kg (17-27 kg). (95% 7-vuotiaista on annetulla vaihteluvälillä.)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 22.10.2009 - 18:55

Jokainen lapsi on yksilö ja kasvavat jos vain terveitä ovat ihan omaan tahtiinsa. Hieman vaikeaa siis verrata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 19:07

Mielestäni tuon ikäisen käyriin on turha liikaa tuijotella. Mikäli niistä syömäpuuhista ja muusta sanotaan lapselle, niin varma juttu, että kohta on anokreksiaa ja bulimiaa.
Pituuskasvu kun hyrähtää käyntiin, niin paino ei kerkee perässä. Mikäli lapsi on muuten terve, niin antaa kasvaa ja kehittyä kaikessa rauhassa.

Yhdessäoloa ja välittämistä, tervettä järkeä mukaan ja sellaista yhdessä harrastamista ja tekemistä, joissa tulee niitä onnistumisen ja hyvänolon tunteita. Sama reseptihän toimii meillä aikuisillakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 19:49

Kait 7 vuotiaat ovat suunilleen 130 cm pitkiä ja painavat jotain n.30 kiloa. Ja jokainen on oma yksilö ei tarvi verrata liikaa toisiin lapsiin.Ja jos terveenä pysyy niin ei haittaa vaikka olis vähän alipainoinen.