Onko minihamsterini pöljä vai viisas,kun ei hamstraa?3v ja arka kuin mikä.Kuuluko se minihamsterilla näin olla?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.10.2009 - 09:04

Taitaa sitten olla poikkeava yksilö. Mitäpä siitä, jos on kerran elänyt jo 3-vuotiaaksi asti.

Lisätty: 22.10.2009 - 13:04

Pakko kertoa, kun vieläkin naurattaa. Luin kysymyksen ensin väärin: "Onko miniHAMEENI pöljä, kun ei hamstraa...arka kuin mikä ....jne"
;=))

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.10.2009 - 09:05

Ehkäpä kaveri saa rittävästi herkkuja eikä koe tarvetta hamstrata erikseen pahan päivän varalle.

Huonosti tunnen näitä pieniä olentoja - mutta tuohon arkuuteen antaisin vinkin: paljon silittelyä sylissä -rauhallisia otteita- seurustelua - rapsuttelua hellästi ja herkkupaloja suoraan kädestä annettuna - hamsterille voi (ja pitää) myös jutella paljon - rauhallisesti ja matalalla äänellä.

Hamsterit ovat myös ymmärtääkseni saaliseläimiä ja luonnostaan arkailevat asioita joihin eivät koe voivansa oikein luottaa - luottamuksen saavuttaminen ottaa aikansa ja vaatii pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä - mutta varmasti onnistuu:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 09:43

Ikää hamsterillasi ainakin on varsin kunnioitettavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 10:02

No en suuresti tiedä vaikka tyttöni hamsteri on syyrialainen hamsteri ja on hyvin iloinen sekä kyllä välillä laittaa ruokaa posket täyteen on aika huvittavan näköinen silloin. jos hamsterisi ei jaksa enää niin paljoa touhuta kun ikää kuitenkin on jo 3 vuotta. Tyttöni hamsteri täyttää joulukuussa 1 vuoden. Hän rakastaa tätä eläintä tosi paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 15:42

En tunne hamstereiden sielunelämää,mutta onhan se toki viisas,jos ei turhaa hamstraa ,kun saa kotonaan kaiken tarvitsemansa,niin ei tarvi häkissään hamstrata mitään.Ikäkin on suuri arvoitus,tiedän vain koirien teoreettisen/tilastollisen iän.Isot koirat vähempi ja pienet enempi;ikää.